Baby Sleep

Hoi,
mijn zoontje is ruim 9 weken en heeft al een behoorlijk plat achterhoofd, omdat hij op zijn rug slaapt. Nu hoorde ik van de Baby Sleep, een artikel wat er voor zorgt dat een baby op zijn zij kan liggen, zonder dat de kans bestaat dat hij op zijn buik rolt. Heeft iemand hier ervaring mee, of hebben jullie misschien andere tips om de kleine veilig op zijn zij te laten slapen?

Groetjes,
Marieke

Zijn dat die 3 driehoekige kussentjes?

ik heb die ook gebruikt. Het CB en de kraamhulp vinden eigenlijk dat je dat soort dingen niet in het bedje mag leggen, maar toen mijn dochter's hoofdje ook plat werd, ben ik het wel gaan gebruiken.
Alleen overdag, zodat ik het toch nog enigszins in de gaten kon houden. Op zich kan er niets gebeuren. Er zit een lang kussen in de rug en een kort kussen in de buik, dat voorkomt dat ze zich op de buik rollen.

Als je kindje echter sterker wordt en al rolpogingen onderneemt, dan zou ik het niet meer gebruiken.

Nina

Ik (en mij dochter) hebben op een cursus babymassage gezeten. Die werd gegeven door een kinderfysiotherapeut.
Zij zei dat zulke op de zij slaap dingen niet zomaar meer verkocht mochten worden, maar alleen gebruikt mochten worden in overleg met de kinderfysiotherapeut. Dus misschien kun je met zo iemand overleggen.
Ligt je kindje altijd op zijn achterhoofd? Misschien kun je als hij slaapt, zijn hoofd verleggen in een andere stand. Naar links of naar rechts. Hij blijft dan gewoon op zijn rug liggen, maar er is toch afwisseling.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Hallo,

onze tweeling heeft onder toezicht gestaan van het ziekenhuis omdat ze 2 maanden te vroeg waren geboren. Daar kregen wij het advies van een fysiotherapeut om een voetbalsok te gebruiken.
Je neemt een boterhamzakje en die vul je met rijst tot een bolletjes(tennisbalformaat) ( deze maak je groter naarmate het kindje ouder/groter wordt)
Je stopt het vervolgens onder in de voetbalsok, dan pak je een badhanddoek(geen badlaken) deze rol je op en stop je ook in de voetbalsok. Je legt vervolgens je kindje op haar/zijn zij en stopt de sok met het bolletjes tussen de benen maar voor de buik, de rest van de sok met de handdoek erin leg je langs het ruggetje, let op mag niet boven de schouders uitkomen.
En ze blijven mooi op hun zij liggen. Bij ons heeft het goed geholpen en het is een goedkoop middel.

Gr. Sandra

Terug
Bovenaan