Baby snachts geen honger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik wil graag eens sparren over het volgende:</p><p>mijn baby is 6 weken oud. Om 19:00 ongeveer krijgt zij haar laatste voeding. Meestal drinkt ze deze voeding het meeste. Dan gaat ze tegen 20:00 slapen en vervolgens slaapt ze eigenlijk de nacht door. Soms horen we haar rond 3;00 en dan gaan we dus ervaring dat ze wilt drinken. Maar ze drinkt dan eigenlijk helemaal niet veel en valt meteen weer in slaap. Ze lijkt zelfs een beetje te moeten huilen van vermoeidheid. <br />vannacht gaven we dus rond die tijd haar speentje. En ze sliep gewoon verder. Toch heb ik haar bij de eerste kik om 4:30 gevoed omdat het me niet lekker zit dat zo’n jong babytje de hele nacht niet drinkt. Maar wederom dronk ze weinig en viel in slaap. </p><p>Een voeding om 00:00 uur is helemaal drama want dan wordt ze echt niet wakker en mega boos als we haar wakker willen krijgen om te drinken. <br /><br /></p><p>onze oudste ging ook al met 3 maanden van 20:00-6:30 slapen, maar dit vind ik nu wel heel erg jong?</p><p>mensen met ideeën hierover? Of mensen die hetzelfde hebben gehad en hoe hebben jullie dit aangepakt?</p><p> </p><p>groetjes Dee</p>

Ik zou wel stille ondervoeding in het achterhoofd houden. Als ze niet goed drinken kunnen ze ook lusteloos worden waardoor je een vicieuze cirkel krijgt van slecht drinken. Drinkt ze overdag wel goed?

Ja overdacht drinkt ze goed, en is ze echt goed wakker. Ze begint veel interesse te hebben en de dingen die ze ziet. 
En na 60 min ongeveer geeft ze vermoeidheid signalen af. 
ze gaat dan naar bedje en slaapt goed "zelf" in met hulp van een speentje en wat kriebelen over haar bolletje. 
ze drinkt overdag 4 flessen en ze drinkt dan zo'n 135-150ml, ze laat er 4 uurtjes tussen. De 5e fles die drinkt ze dus ergens in de nacht. Maar meestal Max 60ml  
Bij stille ondervoeding zou ze niet bijkomen denk ik? Want ze groeit goed en weegt nu 4,5kg wat denk ik ook normaal is voor een baby van 6 weken  

maar overal lees ik dat ze die 5e voeding nog moet hebben  dus wil het eigenlijk toch blijven geven ook al is het maar weinig wat ze drinkt  

Ik zou 4x 150 of minder ook wat weinig vinden. Maar een baby dat al lekker door slaapt is natuurlijk ook ideaal, dat wensen veel ouders ?. Heb je al eens geprobeerd om het schema om te gooien naar 5 flessen op de dag?  Om de 3 uur bijvoorbeeld? En dan de laatste fles om 20uur proberen te geven? 
Of een droomvoeding? Verder niet wakker maken,  maar terwijl ze slaapt om een uurtje of 23 de fles in haar bed geven.  Veel baby's hebben een automatisch zuigreflex.
4.5 kilo klinkt zeker niet als ondervoeding! Als ze gewoon netjes blijft groeien zou ik me verder niet zo'n zorgen maken. Ieder kind is anders. Mijn oudste dochter dronk ook maar 4 flessen van nog geen 150 toen ze 6 weken was. We konden op ons kop staan maar echt niet! Maar gevoelsmatig klopt het niet.  Ze moet toch eten. Blakend gezonde meid van 2.5 jaar nu, wat heerlijk smikkelt van al het vaste eten. 
Succes! 

Als je kindje goed groeit, niet ingebakerd ligt, geen speentje in heeft en dicht bij jou ligt mag je volledig op verzoek voeden. Als een van voorgaande dingen wel aan de orde is kan het zijn dat je voedingssignalen mist en ze dus minder binnen krijgt dan ze behoefte aan heeft.
Als ze wel een speentje wilt, zou ik haar 's nachts toch een klein flesje aanbieden als ze onrustig is. Kennelijk heeft ze geen behoefte aan een grote fles, maar toch wel een klein beetje voeding. 
Het kan ook goed zijn dat het nog verandert, dat ze over een paar weken opeens toch 's nachts wat meer wil drinken. Zolang je haar daar in volgt en ze goed groeit doe je het goed!

Als ze inderdaad goed groeit en overdag ook goed drinkt hoef je je inderdaad minder zorgen te maken. Verder ben ik het met Dpl eens. Probeer er in ieder geval zeker van te zijn dat je geen voedingssignalen mist. Zolang ze tevreden is en blijft groeien zal het dan wel goed komen.

Denk inderdaad dat ik haar toch die vijfde fles in de nacht blijf geven. Ik kijk gewoon wanneer ik wat hoor en dan bied ik hem aan en wanneer ze in slaap valt dan ga ik haar niet actief wakker houden. Misschien is 60ml voor haar voldoende om de nacht verder te slapen. 
ze ligt niet ingebakerd en naast mij in de co-sleeper. Ze heeft dus wel af en toe een speentje. Want die heeft ze soms gewoon nodig om de slaap cyclussen aan elkaar  te kunnen verbinden. Maar als ze echt honger heeft neemt ze daar echt geen genoegen mee en laat ze van zich horen. 
ze maakt gewoon ook veel geluid in haar slaap terwijl ze dan niet wakker is. Dus ik denk dan vaak ten onrechte dat ik haar moet voeden misschien. 

Terug
Bovenaan