Baby snachts honger?

<p>Hallo,</p><p>Mijn kleine meisje is nu 11 dagen oud. Zij krijgt om de 4 uur een fles en ‘s avonds om 11 uur de laatste. Daarna mag ze eten wanneer ze komt. Maar het probleem is nadat zij om 11 uir de fles heeft gehad slaapt ze gewoon niet tot haar volgende voeding. Heeft zij dan niet genoeg? Of slaapt ze overdag te veel? Overdag maken we haar wakker voor haar voedingen of ze word soms zelf wakker. Wie kan mij helpen??</p>
 
De meeste baby's hebben iedere dag een paar onrustige uurtjes. Mijn kindjes hadden dat in de loop van de avond. Wel moe, maar niet willen slapen. 
Overdag kunnen ze niet teveel slapen. Dus houd haar niet wakker. Moeie baby's slapen s nachts minder goed.
Drinkt ze haar flesje helemaal leeg, want je zou kunnen kijken of ze op dat tijdstip wat meer wil. 
Het is toch trial and error.  
 
Ja haar flesje gaat helemaal leeg. En hebben het idee dat ze misschien wel meer wil. Maar ze spuugt ook weer een deel uit. Ook dat gebeurt alleen ‘s avonds en ‘s nachts. 
 
Je baby is nog maar 11 dagen oud 
En was waarschijnlijk  in jou buik ook savonds en snachts actief.
Ze moet gewoon nog een heel ritme krijgen.  En dit heeft niet perse  met honger te maken of dat ze teveel  slaapt overdag.   Geef haar eventjes te tijd en het komt vanzelf met  deweken dat ze een patroon  gaat vinden
 
Ik snap heel goed dat ze nog een ritme moet krijgen. Het gaat er mij meer om of ze niet teveel of te weinig eten krijgt. En omdat het mijn eerste kindje is en ik nog geen idee heb hoe alles werkt. Ik me dan af vraag of ze misschien overdag niet te veel slaapt. Dat ze nog niet weet wat dag en nacht is en hoe het eigenlijk hoort te zijn snap ik!
 
Ik denk niet dat je kindje snachts honger heeft, ze spuugt een deel van de voeding uit. Waarschijnlijk krijgt ze dus meer dan genoeg. 
Dit klinkt gewoon nog als een omgekeerd dag-nacht ritme.. overdag gewoon lekker laten slapen, het komt vanzelf wel. Het duurde hier ook ruim 4 weken tot dit een beetje normaler werd en met 5-6 weken was er pas echt duidelijk een dag nacht ritme. 
Dus vooral niet meer eten gaan geven, en gewoon je kindje volgen. 
 
Je kindje is 11 dagen oud! De komende weken kun je nog geen ritme verwachten hoor... ze is gewoon wakker na 23.00. Vervelend voor jezelf, maarja niks aan te doen. Dat veranderd echt wel een keer.
Hier een meisje van 16 maanden die nog geregeld wakker s nachts, dus je zit er nog wel ff aan vast hoor ;)
 
Terug
Bovenaan