Baby snachts overleggen?

Ons zoontje van 3 maanden slaapt sinds 6 weken goed door.
Wel hebben we al vanaf het begin een soort ritueeltje met hem dat we de laatste voeding altijd in het donker geven zonder tv etc.
Vanaf daar gaat die dan gelijk naar bed en slaapt die 10 a 11 uur aan 1 stuk.
Nu wil ik graag op visite gaan, en een keer proberen mijn ritueeltje los te laten.
Dus hem bij de visite in bed leggen, en op het moment dat we naar huis gaan hem dus meenemen en terug thuis in bed leggen.
Ik ben alleen zo bang dat hij dan uit zijn doen raakt en eenmaal thuis niet meer slaapt.
Ik snap dat dit een kwestie van proberen is, maar ben toch benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft???

Ik denk inderdaad dat het een kwestie van uitproberen is. Wij hebben onze zoon toen hij 3 weken was voor het eerst meegenomen (toen nog in de kinderwagenbak, na een maand of 5 in een campingbedje). Bij ons lukt het gelukkig heel goed om onze zoon mee te nemen en ergens anders op bed te leggen. Als we hem eruit halen is hij even wel echt wakker, maar thuis valt hij ook zo weer in slaap. Hij is hooguit nog 5 minuten aan het kletsen..
Ik weet ook dat er kinderen zijn die dit niet kunnen omdat ze dan bijvoorbeeld niet meer opnieuw in slaap komen of er dagen van uit ritme zijn. Het is dus inderdaad uitproberen of het met jullie kindje ook kan. 

Hier met oud en nieuw voor het eerst gedaan.. campingbedje mee. Goed geslapen en half 4weer mee terug naar huis.. is even wakker geweest maar viel al snel in slaap tot zn normale tijd half 9.. dag erna gewoon weer zoals altijd.. 
denk dat het echt uitproberen is. Is ook echt per kind verschillend denk ik..

Bij mijn dochter en zoon ging en gaat dit altijd prima. Inderdaad een keer proberen. Mijn ervaring is dat als ze een keertje uit hun ritme gaan, ze er ook wel weer in terugkomen hoor. Ik zou het gewoon doen ;)

Ik heb onze dochter ook met 3 maanden in bed gelegd bij opa en oma, paar uur later wakker gemaakt, halfuur in de auto en toen weer in bed. Was wel even vermoeiend voor haar maar dat ging prima! Het duurde wel even voordat ze weer in slaap was (kwartiertje ofzo). Het is alleen wel een gedoe dus we doen het liever niet, maar af en toe is het wel fijn dat het kan. 
Uitproberen, probeer erop te vertrouwen dat het wel goed komt! Af en toe een wat slechtere nacht is ook geen ramp ;) Succes!

Hebben wij ook wel gedaan hoor. Slokje melk erin en sliep zo verder!
Laatst nog eens bij iemand op bed gelegd en savonds meegenomen. Hij zat in de auto: slapee slapeee.. thuis in bed gelegd en ging hewoon verder slapen (22 maanden nu)

Denk dat het ook een kwestie van wennen is en hoe de moeder erin staat. 
Ik heb bijvoorbeeld mijn 2 zoons altijd veel mee genomen en raakten er daardoor wat aan gewend. Vaak ging het goed en soms ook niet. Zijn ook fases waarin zij zich bevinden.
Daarnaast neem ik ze niet overal graag mee naartoe en wanneer dat wel moest, merkten ze aan mij ook al onrust waardoor je erop kon tellen dat het slapen en overleggen voor geen meter ging. Relaxte ouders doet dus ook veel vind ik 
Succes in ieder geval! ;-)

Super bedankt voor de reacties.
Ik wil het inderdaad graag proberen maar vind het zielig als hij uit zn doen raakt.. en natuurlijk ook voor mezelf ? maar ik wil ook wel een keer gezellig ergens kunnen blijven zitten in plaats van altijd om 20.30 naar huis ‘moeten’

Terug
Bovenaan