<p>Hallo lieve forummers,</p><p>Hopelijk kunnen jullie mij met de volgende vraag helpen. Ik zal eerst even wat achtergrond info geven:</p><p>Mijn dochter is middels een keizersnee 4 weken te vroeg geboren (14 feb), daarnaast had ze opstart problemen maar na een week ziekenhuis mochten we lekker naar huis
. Omdat ze te vroeg geboren was kwam ze niet uit zichzelf voor voeding en moesten we haar om de 3 uur wakker maken, dit was ook het advies van het ziekenhuis. </p><p>Nu komt ze de laatste tijd meestal wel uitzichzelf en geven we 6 voedingen per dag. Maar als ze niet binnen de 4 uur komt maak ik haar wakker. Ik voed haar om: 7:00,11:00,15,00,19:00,23:00 en 3;00. </p><p>Nu zit ik met de volgende vraag. Moet ik haar snachts wakker maken? Of is het beter om te kijken wanneer de zelf komt? Want afgelopen nacht sliep ze zo lekker en vindt ik het gewoon zielig om haar wakker te maken. Stel ze zou later komen is het dan beter om naar 5 voedingen te gaan of is dat te snel?</p><p>ik ben sindskort van borstvoeding naar kunstvoeding (nu een week) overgestapt ivm geen productie meer. Vorige week woog mijn dochter 3600 gram. en ze is nu 4,5 week. Ze krijgt 90 ml plus 3 scheppen = is ongeveer 100cc (6 voedingen). Volgens het cb is dat vrij aan de hoge kant... alleen als ik de verpakking lees zou ze zelfs 120 ml plus 4 = 135cc (5 voedingen) mogen. </p><p>Gister overdag kwam ze ook steeds eerder voor het eten. Af en toe weten te rekken maar heb opgevend moment ook wat extra cc klaar gemaakt... maar twijfel ook daarmee omdat cb al zat dat 100cc aan de hoge kant is
</p><p>Alvast bedankt voor jullie tips! </p>