Baby snachts wakker maken voor voeding?

<p>Hallo lieve forummers,</p><p>Hopelijk kunnen jullie mij met de volgende vraag helpen. Ik zal eerst even wat achtergrond info geven:</p><p>Mijn dochter is middels een keizersnee 4 weken te vroeg geboren (14 feb), daarnaast had ze opstart problemen maar na een week ziekenhuis mochten we lekker naar huis :). Omdat ze te vroeg geboren was kwam ze niet uit zichzelf voor voeding en moesten we haar om de 3 uur wakker maken, dit was ook het advies van het ziekenhuis. </p><p>Nu komt ze de laatste tijd meestal wel uitzichzelf en geven we 6 voedingen per dag. Maar als ze niet binnen de 4 uur komt maak ik haar wakker. Ik voed haar om: 7:00,11:00,15,00,19:00,23:00 en 3;00. </p><p>Nu zit ik met de volgende vraag. Moet ik haar snachts wakker maken? Of is het beter om te kijken wanneer de zelf komt?  Want afgelopen nacht sliep ze zo lekker en vindt ik het gewoon zielig om haar wakker te maken. Stel ze zou later komen is het dan beter om naar 5 voedingen te gaan of is dat te snel?</p><p>ik ben sindskort van borstvoeding naar kunstvoeding (nu een week) overgestapt ivm geen productie meer. Vorige week woog mijn dochter 3600 gram. en ze is nu 4,5 week. Ze krijgt 90 ml plus 3 scheppen = is ongeveer 100cc (6 voedingen). Volgens het cb is dat vrij aan de hoge kant... alleen als ik de verpakking lees zou ze zelfs 120 ml plus 4 = 135cc (5 voedingen) mogen. </p><p>Gister overdag kwam ze ook steeds eerder voor het eten. Af en toe weten te rekken maar heb opgevend moment ook wat extra cc klaar gemaakt... maar twijfel ook daarmee omdat cb al zat dat 100cc aan de hoge kant is :eek:</p><p>Alvast bedankt voor jullie tips! </p>
 
Hoi hoi,
Ja dat is even zoeken met de voedingen in het begin he? 
Onze zoon is nu 10 weken en zat met 2 weken al af en toe op 120. Het CB vond dit ook aan de hoge kant maar soms was hij na 90 gewoon niet verzadigd. Ik heb hierin dus gewoon mijn gevoel gevolgd en dat gaat hardstikke goed. Vergeet ook niet dat alles gericht is op richtlijnen. Het ene kindje heeft meer nodig dan het andere kindje. 
Je zou kunnen proberen om de flessen om en om te geven van 90 en 120. Ik zou dan de fles van 23.00 uur 120 geven en kijken hoe lang ze daar op doorslaapt. 
Succes?
 
Ik zou voeden op verzoek...
Ik heb toen ik kunstvoeding gaf nooit echt gekeken naar wat ik gaf uiteraard wel in grote lijnen.. maar als ze aan 120 niet genoeg hebben komen ze steeds eerder voor een voeding wand ze hebben honger.. Het kan goed zijn als je 150 Geeft ze het ineens 2 uur langer vol kan houden zonder fles.. vooral kijken naar wat jou kleine fijn vind en vooral niet te bang zijn... met borst weet je tenslotte ook niet wat ze precies drinken.
 
Ik zou voeden op verzoek...
Ik heb toen ik kunstvoeding gaf nooit echt gekeken naar wat ik gaf uiteraard wel in grote lijnen.. maar als ze aan 120 niet genoeg hebben komen ze steeds eerder voor een voeding wand ze hebben honger.. Het kan goed zijn als je 150 Geeft ze het ineens 2 uur langer vol kan houden zonder fles.. vooral kijken naar wat jou kleine fijn vind en vooral niet te bang zijn... met borst weet je tenslotte ook niet wat ze precies drinken.
 
Hier sliep de kleine al vanaf 2 weken snachts door. Wij hebben haar nog 2 nachten wakker gemaakt maar het daarna laten zitten (wel BV). Ze doet het er hardstikke goed op en groeit als een malle. Ze sliep dan van 23:00 - 6:00.
 
Wij stoeien zelf ook met vast ritme of zelf laten komen. Met name die laatste avondfles. Onze dochter gaat steeds langer doorslapen. Houden we ons aan het schema dan moeten we haar om 24u wakker maken en drinkt ze weinig. Als we haar laten doorslapen dan komt ze later, echter dan is de volgende fles, zoals vanochtend rond 6u/6.30 en lopen we weer vast met de fles van 8u. Hoe gaan jullie hiermee om? Vandaag volg ik even volledig haar ritme. We zitten nu alleen in een zeer onpraktisch schema daarmee. Het blijft stoeien. Iemand de gouden tip?
Het helpt ook niet mee dat ze zeer wisselend drinkt. Nu tussen 100-180 ml in. 
 
Als we haar om 3:00 uur wakker maken dan drinkt ze wel gewoon de hele fles leeg. Daar heeft ze verder geen moeite mee, het is niet dat ze te moe is of iets. Heb het idee als ik haar elke voeding een liter zou aanbieden dat ze dat ook opdrinkt ? 
nu is ze ook weer 1,5 uur eerder.... vindt het echt lastig wat nou verstandig is. 
 
Dat is fijn Kokosnoottt, jij een beetje minder van onze dochter en wij een beetje meer van jouw? ??
De richtlijnen op het voedingspak, zijn richtlijnen. En die zijn op gewicht ingeschaald. Als je nog borstvoeding zou geven, zou je haar nu dan ook weer aan de borst leggen? Vast wel... Je kleintje heeft trek. Ik zou daarin mee gaan. Mocht je het idee hebben dat ze een hongerige baby is, zou je altijd nog in overleg met cb over kunnen stapoen op speciale baby voeding.
Rondom een sprong kunnen ze ook meer of juist minder gaan drinken. Tevens zijn er ook baby's die 's avonds clusteren en dus eerder komen.
Het blijft even zoeken en uitproberen. Succes! ?
 
 
Terug
Bovenaan