Baby snel verveeld

<p>Hallo iedereen! </p><p>Onze zoon Melle is nu net 2 maanden oud. Ik ben voor het eerst moeder geworden en een ding maakt mij een beetje onzeker. Melle lijkt zich namelijk snel te vervelen en begint dan te huilen. </p><p>Zo kan hij ongeveer een kwartier lang ( soms nog niet eens) 5 minuten in de box liggen en dan is hij er weer klaar mee. Zodra ik dan weer iets anders ga doen met hem ( bijvoorbeeld spelen onder de babygym) dan is het precies hetzelfde en is hij er vrij snel weer klaar mee. Ook wanneer hij bij mij ligt valt hij even in slaap en daarna is hij weer wakker en moet hij weer huilen.. </p><p>Het maakt mij echt onzeker. Is dit herkenbaar voor jullie? En hebben jullie tips? </p>
 
Ermee naar buiten, naar plaatsen waar hij mensen om zich heen heeft helpt. Als het inderdaad verveling is. Iets meer prikkels, voor onze dochter was het 1 uitje per dag minimaal. Maar let wel op, het is ook snel teveel als je meerdere dingen op 1 dag gaat doen.
Dan gaat het slapen ook beter.
Succes!
 
Hoi, ik snap heel goed dat je je onzeker voelt. Dat heb ik bij allebei mijn kindjes ook gehad. Bij mijn jongste (5,5 maand) was rond de 2 maanden echt de pittigste periode. Weinig slapen, snel ontevreden, huilen als slapen niet lukte. Ik denk en hoop dus vooral dat het een fase is. Wel is zo dat heel veel kindjes ook op oudere leeftijd een korte concentratie boog hebben en dus snel weer wat anders gaan doen of willen doen als ze dat nog niet zelf kunnen. 


Heb je een activity speelkleed? Wij hebben expres een ontzettend kleurrijk kleed, omdat kleine kinderen juist die extreme kleur verschillen zien. Hij vermaakte zich daar altijd wel wat langer onder. Wel pas vanaf 2,5-3 maand geloof ik dat dat beter ging. Ik ging rond de 2 maanden vooral veel wandelen, in de draagzak sliep hij altijd goed.
De onzekerheden in het moederschap komen en gaan heb ik gemerkt. Maar het wordt wel echt makkelijker❤️
 
Hier een meisje van 9 weken en een beetje hetzelfde verhaal. Ik probeer als ze wakker wordt eerst de tijd een beetje te rekken, even een rondje door het huis lopen, even op de buik liggen, even in de box en als ze er genoeg van heeft dan ga ik voeden.
En na het voeden hetzelfde, eerst even op schoot om een boertje te doen,dan in de wipstoel, luier verschonen en soms nog even op de buik liggen. Dan ben je al gauw een uur/uur en kwartier verder en dan gaat ze de draagzak weer in waar ze meestal in +/- 10 min weer slaapt. (Overdag wil ze niet in bed slapen).
En 1x per dag gaan we lekker wandelen na het voeden, of in de wandelwagen of in de draagzak. En dan valt ze onderweg in slaap.
 
Heel herkenbaar! Gelukkig kwam ik erachter rond die tijd dat mijn zoontje het heel leuk vindt om voorgelezen te worden. Dat was dan weer leuk voor een kwartiertje afwisseling. Idd de tip hierboven van naar buiten is ook een verademing, zeker ook voor jezelf. Volgens mij hoort het ook echt bij de leeftijd/fase dat die spanningsboog zo kort is, dus probeer gewoon te gaan met de flow. Mijn zoontje is nu 5 maanden en kan zich nu al langer zelf vermaken, dus er is hoop hahaha succes ermee
 
Een mens heeft in basis behoefte aan zintuig prikkels en dan het liefst dynamische die veranderen dus. Als er geen prikkels zijn gaan we ze maken. Iets van twinkelende lichtjes, persoon die voorbij loopt, muziek, etc.. trekt dus veel meer de aandacht dan iets wat zeg maar statisch is als bijv een knuffel die in de box ligt of die mobiel boven de box die stil staat. Als je kindje zelf actief iets kan doen, zal het zelf prikkels gaan zoeken of maken. Iets dynamisch houd langer de aandacht vast dan iets statisch.
Klinkt misschien wat vaag maar is het zeker niet ?
 
Oh ja hoor. Erg lastig om een baby te vermaken, zeker omdat ze het na 5 min al beu zijn en je weer wat anders moet verzinnen. Dat kan wel ff duren hoor. Zeker tot ze kunnen lopen, moet je ze vermaken. Daarna kunnen ze de wereld zelf gaan ontdekken maar moet je er nog bij blijven anders maken ze alles vies en kapot. Het blijven tropen jaren de eerste jaren wanneer ze klein zijn. Ik heb nu een 4 jarige, die kan nu wat zelf spelen. Maar zijn broertje van 14 maanden moet je inderdaad vermaken, al kan hij nu lopen en dribbelt ie je achterna. Succes!
 
Ik zet mijn zoontje van 6 weken ook wel eens in de stokke in de keuken terwijl ik ook. Kan hij meekijken en vertel ik ondertussen wat ik aan het doen ben. Hij vindt het ook heel leuk om samen te dansen en als ik voor hem zing. Als hij blijft huilen doe ik hem in de draagzak (rond einde wakkertijd) en dan ga ik de was op hangen (dan krijg ik iets gedaan en hij huilt toch wel). Overigens kan het ook een signaal van overprikkeling zijn, en zou hij eigenlijk misschien beter gaan slapen.
 
Terug
Bovenaan