Baby standaart wakker 1,5u na voeding

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Goeiemiddag dames,

Ik heb een vraag. Ik heb een prachtige zoete meid van 5 weekjes oud.
Nou wil het dat zij 1,5u na de eerste slok van de voeding wakker wordt en niet meer zelf in slaap valt. Af en toe denk ik dat het krampjes zijn maar op schoot slaapt ze daar doorheen. Ik gebruik sinds 2 dagen de puckababy piep voor het maaien met haar handjes en werkt tot nu toe wel met zelf inslapen. Als ik haar laat liggen begint ze te miepen, hikken en grommen haha en uiteindelijk ook huilen, neem ik haar op schoot Valt ze weer in slaap en kan ze ook uren doorslapen. Als ik haar wakker hou vind ze dat ze weer honger heeft en kan ze ook niet echt relaxed rondkijken of spelen.

Julia krijgt kunstvoeding en drinkt tussen de 80-120cc en ook nog 7 voedingen dus na 2 uur honger kan bijna niet. Kan het wel met een speen rekken maar ze houd deze niet lang zelf vast.
Hebben jullie tips?

Groetjes Esther</span>

Hoi Esther,

In principe hadden wij hetzelde met ons nu bijna 5 weken oude zoon.

Anderhalf week geleden gaven wij hem ook flessen tussen de 100 en 120cc in 7 voedingen. Volgens de formule die tegenwoordig wordt gehanteerd zou hij dat niet eens mogen. <span style="line-height: 1.5;">Anderhalf week geleden dit besproken met de consultatiebureau en zij gaf ons het advies om te beginnen met 5 voedingen per dag van 150cc en benadrukte, kijk hoe die daar op reageert. Hij geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft.</span>

Sindsdien geven wij hem 150 cc en sinds een paar dagen gooien wij de voeding er niet meer uit tot 150cc waardoor hij nu een fles heeft van 165cc en het gaat super! Hij komt ongeveer om de 4 a 4,5 uur en savonds krijgt hij zijn laatste fles om 22.00 uur en wordt wakker om 05.00

Hij is sindsdien tervreden en kan na een voeding ook heerlijk in de box liggen zonder dat hij begint te jammeren.

<span style="text-align: center; line-height: 1.5;">In begin waren wij ook onzeker en de consultatiebureau heeft dat bij ons weggenomen door te zeggen dat wij moeten doen wat wij denken dat goed is, dat er niet strikt aan alle regeltjes gehouden moet worden omdat dit richtlijnen zijn en dat ieder kind anders is. Heeft hij of zij meer honger geef hem wat meer hij/zij stopt vanzelf als hij verzadigd is. </span>

Doe wat jij denkt dat goed is.

Gr Brigitte

Ja dat zou een goede optie zijn! Ze wil vaak na een uur ook nog een "toetje" van ongeveer 10-20cc en soms drinkt ze dus ook maar 80cc. Ze drinkt ook maar 2-3 keer de 120cc die we maken leeg.

Hoe heb je die voedingen afgebouwd? Als ze nu al na twee uur honger heeft hoe reageerd ze dan als ik twee voedingen weg haal.

dank je voor de tip

Wij hebben alleen de laatste fles afgebouwd van 00:00 uur. wij gaven hem een fles om 22:00 van 150cc. In principe ging alles vanzelf. Wij mochten gelijk beginnen bij de eerstvolgende fles 150cc te geven en toen zat er gelijk 4 uur tussen zijn voedingen. Waardoor hij snacht ook al een fles oversloeg want hij sliep ineens door tot 05:00 uur na een laatste fles om 22:00. Dus de laatste fles komt te vervallen en een fles snachts.

Zijn schema is nu 5 voedingen. 1e fles 5 uur 150, 2e fles om half 10 150cc, 3e om 2 uur 150 cc,  4e om 6 uur 150 cc en dan 10 uur zijn laatste fles 150cc.

Terug
Bovenaan