Baby steeds om 5 uur al wakker

<p>Hoi hoi,</p><p>Ons kindje van 7 maanden (geboren 32 + 6) slaapt sinds een week of 3 ineens niet meer door en is om 5 uur klaar wakker. Ze wil geen speentje en blijft wakker. Ik hoop dat iemand en gouden tip heeft voor ons</p><p>we staan op z’n vroegst om 06.15 maar liefst 6.30 op en dan is ons schema als volgt:</p><p>07.00 fles </p><p>09.00 fruit </p><p>10.00 naar bed (we proberen dit vaak wat eerder rond 09.30 maar dan ligt ze echt te mopperen in bed… vanaf 10 gaat het prima)</p><p>11.00 fles </p><p>13.00 naar bed</p><p>15.00 fles</p><p>16.30 nog een kort slaapje</p><p>17.00 groente hap en daarna wakker tot 19.00 uur met nog een fles en daarna direct naar bed</p><p>om 23.00 uur krijgt ze nog een fles</p><p>Ze slaapt na 19.00 uur vrijwel direct en we moeten haar om 23.00 uur wakker maken waarna ze naar haar fles weer verder slaapt.</p><p>Ik hoop dat iemand ons kan helpen :) </p><p>alvast bedankt in ieder geval!</p><p> </p>

Ik sta het liefst om 7.30 op. Mijn dochter denkt daar ook anders over. Altijd rond 6 wakker. En dat is een tijd tussen 5 en 5.30 geweest. Begon inderdaad rond die tijd, 7 mnd. 
Toen ze ging lopen en naar 1 keer slapen over was, werd dat wel weer 6 uur. Maar evengoed met vaak nog een kleine nachtvoeding en vaak wakker worden snachts. Ze is nu 20 maanden en de nachtvoeding is er nu al 2 maanden niet meer. Maar het vele wakker worden veel nachten nog wel. 
Ik heb de sleutel tot mijn vroege vogel nooit gevonden. Wel weet ik dat ik geen zeggenschap heb over hoe de nachten lopen en hoe laat we als gezin de dag beginnen. Ook weet ik inmiddels dat er meer kindjes/ouders in mijn directe omgeving zijn die ook zo vroeg startten en dat het dus eigenlijk heel normaal is. Meebewegen en vroeg naar bed is het enige dat je dan kunt doen. 

Oh en die van mij slaapt altijd 10 a 11 uur snachts. Dus om 19 uur in slaap vallen en 5/6 uur wakker is dan een hele goede nacht. Niet elk kindje slaapt 12 uur snachts.En met 7 maanden kan het zijn dat haar derde slaapje eraf kan. 2 uur wakker tussen de middag is ook wel kort. 

Eens met Lewis, hier had ik ook vroege vogels.. met periodes rond 5.00 wakker en echt uitgeslapen! Zeker rond de leeftijd van 10-15 maanden...niks hielp hier ook, ze waren echt uitgeslapen!! Het ging vaak in periodes, een maand lang 5.00 wakker, dan weer een week 6.15, dan weer een periode 5.30...

Met 7.5 maanden gingen we hier ook echt wel naar 2 dutjes (9.30-11.00 en 14.00-15.30) het 3e dutje is vaak met 8 maanden wel voorbij..

En inderdaad, hier ook kinderen die écht geen 12 uur per nacht slapen! 19.00 naar bed is hier standaard 5.00 wakker (ondertussen zijn ze 4 en 2.5 en wordt er overdag niet meer geslapen) maar ze slapen rond 19.30/20.00 en dan zijn ze 6.00/6.15 wakker, altijd!! Dat is hier wel normaal geworden, blijkbaar hebben ze hier écht geen 12 uur slaap per etmaal nodig. Kan ook stiekem wel jaloers zijn op kinderen die altijd tot 7.00 of later slapen, want 6.30 voelt hier al als uitslapen haha.

Je doet er helaas weinig aan. Accepteren, idd niet veel eerder dan 6.30 proberen naar beneden te gaan en het gaat echt weer voorbij. Er komen weer weken dat het 'gewoon' 6.00/6.30 is en dat is dan al een hele verademing. En misschien eens kijken of je naar 2 dutjes kan en/of de avond kan verlaten naar 19.30? 19.00 stipt slapen hoeft niet perse, misschien slaapt je kindje wel ietsje langer s ochtends als ze s avonds een half uur later erin gaat.

Mijn baby werd rond die leeftijd ook een hele tijd te vroeg wakker. En daarmee bedoel ik niet dat ik het rot vond om zo vroeg wakker te worden, maar ik zag aan alles aan hem dat hij nog niet uitgeslapen was. Maar het lukte hem vanaf een bepaald uur vroeg in de ochtend niet meer om terug in slaap te vallen.

Hier heeft het geholpen om overdag de oververmoeidheid op te lossen. Dus de slaapjes en wakkertijden beter in de gaten te houden. Als er een kort slaapje was, wat eerder weer naar bed, lang slaapje dan wat langer wakker. Soms komen we dan uit dat hij om 19 uur de nacht begint en soms pas om 20.15... hij heeft geen vaste tijden dus, hangt allemaal af van de wakkertijden.

In de ochtend pakte ik hem altijd bij mij op bed om nog wat uit te rusten, licht nog uit, niet praten etc alsof het nog nacht was. Tot Minstens 6.30/7 uur en als het echt niet meer ging een flesje en de dag starten.

Heb ook weleens om 5 uur flesje geprobeerd kijken of hij dan verder sliep maar dat lukte niet. Misschien bij jullie wel?

Heeft echt een tijd geduurd. Sinds hij op zijn eigen kamer slaapt gaat de nacht stuk beter. En de ochtend ook want dan wordt hij niet wakker van zijn vader die naar werk gaat om 6 uur.
Nu is hij 9 maanden en slaapt sinds een maandje steeds tot ongeveer 7.30/8.00/8.30, eindelijk!

Nog steeds af en toe rot nachten hoor, maar dat zal altijd zijn.

Ik zou haar trouwens niet wakker maken om 23 voor het flesje. Als ze slaapt, slaapt ze. Mss dat dat ook ergens haar nacht verstoord? Weet het niet hoor

Terug
Bovenaan