Baby te moe om te drinken?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze zoon is prematuur. 4 weken te vroeg geboren en inmiddels 4 weken oud. </p><p>Nu hebben wij het volgende probleem sinds een paar dagen. <span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; text-align: right;">Hij slaapt echt nauwelijks. Wel op mijn borst maar zodra ik hem neer leg wordt hij wakker en ligt hij een beetje te staren te kreunen en wild te bewegen. Huilen doet hij niet. We hebben de voeding nu verlaagd maar nu komt hij dus wel veel eerder voor eten. Binnen de 3 uur. Hij kreeg namelijk al 120 en ik dacht misschien is dit te veel voor hem. Ik ben bang dat hij ook oververmoeid is. Drinken gaat ook erg langzaam er zit weinig kracht achter het zuigen.</span></p><p>Kent iemand dit probleem? </p>
 
Misschien kun je het gaatje van de fles ietsje groter maken zodat hij minder energie hoeft te verspillen aan het zuigen? Als het buikje goed vol zit zouden ze op die leeftijd constant in slaap vallen. En wellicht boven goed donker maken en dan kijken of het slapen beter lukt? Het felle licht kan namelijk ook vervelend zijn, zeker voor prematuur. Zolang er niet gehuild word of je zichtbaar zou zien dat er iets mis is/pijn verwacht ik geen vreemde dingen verder. Lekker warm badje en dan die fles met groter gaatje in een redelijk verduisterde slaapkamer geven en eens kijken wat er gebeurd als je hem daarna neerlegt. Dan wel ervoor zorgen dat het bedje alvast is voorverwarmt met een kruik en hijzelf ook goed warm aan is gekleed wantbwij zouden ook meteen wakker worden vanuit een warme knuffel in een koud bed. Je zou zelfs een wikkeldekentje ( burritowrap noemden wij het hier) kunnen omdoen zodat bij neerleggen in het eigen bedje het alsnog voelt alsof mama hem vastheeft. Hopelijk werkt het, gezien slaap echt belangrijk is, ook voor jullie ?❤️ succes 
 
Ik zou even contact opnemen met het CB als ik jou was. Kunnen ze meteen weten en meten. Dan weet je ook of hij te weinig binnen krijgt of niet
 
Met 4 weken (en 4 te vroeg dus eigenlijk pas 0 weken..) vind ik 120 echt heel veel. Dit verdroeg ons zoontje pas met een week of 10. En elke 3 uur is dan ook nog heel normaal, juist kmdat het maagje nog niet zo groot is. Dus zou eens eerst proberen vaker (elke drie uur) kleinere porties aan te bieden. 


Wat je omschrijft van het liggen en geluiden maken deed ons kindje ook. Heb me daar nog best zorgen om gemaakt. Hij werd er ook niet wakker van maar het zag er best heftig uit, zelfs alsof hij stikte af en toe, dus ik sliep er niet van. De kinderarts zei dit vaker te zien bij te vroeg geboren kindjes maar waarom kom ze niet zeggen.
Of het in verband stond met de reflux weet ik niet, wij konden hem iig ook een hele tijd niet neerleggen. Wel werd het na een hele poos minder wanneer hij in mijn armen sliep in bed. Hij deed het ook niet wanneer hij op de arm sliel bij iemand trouwens, bij jullie wel?
 
Mijn zoon is met 35+5 geboren en zat na 4 weken aan 50/60 ml.. krijgt hij ook nutrilon op recept? Daar zit veel meer vet in en dan de gewone en is 120 ml echt te veel voor hem. 
 
onze dochter was met 34+6 geboren ons werd de flessen van Dr.Brown geadviseerd hier hoeft jou kindje iets minder hard voor te werken en evt kan je over het wangetje wrijven zodat jullie kindje niet in slaap valt succes!
 
Terug
Bovenaan