Baby te warm?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik maak mij een beetje zorgen. In huis is het heel warm en ik vind mijn kindje sinds gisteren heel rustig. Hij is nu 6 maanden en komt minder energiek over dan normaal. Hoe weet ik of hij het niet te warm heeft? En merken jullie ook iets aan jullie baby? </p>
 
Hi Sanne, 
Mijn baby van 9 maandjes is nu inderdaad ook wat rustiger dan normaal. Misschien dat ze wat moe-er zijn door de warme temperaturen? Ik had het opgezocht en je moet er in deze hitte op letten dat je baby goed drinkt, plast en dat hij even levendig is zoals normaal: https://mybabywatcher.com/met-je-baby-de-hete-zomer-door/
Ik ga vandaag daarom langs de huisarts. Er zal wel niks zijn, maar gewoon om weer gerust te zijn. Als ik jou was zou ik ook even langsgaan! Gelukkig zijn de hete temperaturen weer bijna voorbij, poeh!
Groetjes!
 
Hoi,
Onze dochter loopt met deze hitte alleen rond in een luier.
Vaak ook nog eens zonder dan kan het lekker luchten. Ren er dan wel achteraan met een doek voor als ze plast haha.
Snachts ligt ze alleen in een romper te slapen. Geen deken, geen slaapzak.
Maar te heet als zijn temperatuur hoger is dan je gewend bent.

Minder energiek is ze bij ons nu ook wel. Heeft nog wel momenten hoor maar het is gewoon echt vies warm voor de kleintjes.

Probeer hem extra water te geven, wil hij los geen water dan lauwe fles met 1 schep voeding erin. Vaak drinken ze dat wel goed leeg.
Wat extra fruit kan ook of maak zelf een ijsje.
Lekker in een badje maar niet te koud water natuurlijk.
Hier wordt onze dochter meteen heel druk van omdat ze dat heerlijk vindt :)

Moet zeggen dat ze veel plakt en onder haar haren ook echt wel zweet. Wil niet meteen zeggen dat ze het te warm hebben. Volgens mij kunnen ze alleen op die plek echt hun warmte goed kwijt.
Haar voorhoofd voelt dan gelukkig wel koel aan dus dan weet ik dat het goed zit.
Succes met de hitte!
 
Hier een babytje van 3 weken en ik vind het ook erg lastig. Ik heb hem alleen een romper aan en hij is ook erg rustig voor zijn doen. Ik geef hem naast de flesjes een klein beetje extra water en goed hem op verzoek dus als hij wat extra wilt krijgt die dat. Vannacht had ik hem in een lodger slaapzakje gelegd speciaal voor de zomer maar zelfs daar was zijn nekje nog bezweet in dus hem er maar uitgehaald en heeft gewoon lekker veder geslapen. Maar het is wel lastig met dit weer. Gewoon doe wat goed voelt.
 
Terug
Bovenaan