Baby tussen 5 en 6 uur 's ochtends wakker!

Hoi,

Mijn zoontje van 11,5 week wordt sinds een week of 2 vroeger wakker. Eerst sliep hij dikwijls tot 0630-0700 uur, nu is hij altijd tussen 0500-0600 uur wakker, en meestal is dan 0545 de uiterlijke tijd. Soms ook om 5 uur.. Dit vind ik echt te vroeg! Ik weet niet wat ik moet doen of waar het aan ligt.
Moet ik hem later op bed leggen? Om 1830 uur krijgt ie zn laatste voeding en dan slaapt ie 19 uur. Ik zou om 19 uur zn laatste voeding kunnen geven.. Maar ik weet dat hij er weleens later in lag, maar dan werd ie alsnog tegen 6 uur wakker.
Of zal ik zn middagslaapje verkorten, of niet meer aan het eind vd middag laten slapen? Nu slaapt mijn zoontje vaak 3 uur in de ochtend (verdeeld over 2 uur en later 1 uurtje). En in de middag dan twee keer 45 minuten, soms iets meer. Soms slaapt ie ook tussen 1715-18 uur bijvoorbeeld. Maar ja, hij is wel echt moe dan..
Proberen dit slaapje uit te stellen tot bedtijd? Ik weet het anders ook niet. Hij wordt overigens altijd rond 24 uur en 4 uur wakker voor een nachtvoeding nog.

Hi Iris,
onze zoon is 10 weken en heeft hetzelfde. Ik geef borstvoeding en vorige week sliep hij nog aardig goed (2 nachten achter elkaar eerst 6 en dan 3 uur), maar sindsdien zijn de nachten steeds onrustig en is hij tussen 5-6 s morgens echt klaarwakker en wil hij z’n bed niet meer in.
We gaan de komende tijd met z’n bedtijd schuiven, in de hoop dat er dan wat verbetert. Jij al succes gehad?

Terug
Bovenaan