Baby uit ritme HELP!

<p>hoi dames,   Ik ben er echt er moe van…. Elke keer als ik naar mijn ouders toe wil slaapt mijn baby gewoon niet. Hij is inmiddels 6m, maar ik vindt hem soms zo een moeilijke baby. Als ik buiten ben drinkt die weinig en slaapt die amper. Hij staat elke ochtend om 7u op wat ik echt geen probleem vind, maar hij slaapt ook tussen 6 en 8. Dit vind ik dus echt heel moeilijk want mijn ouders wonen zo een 30km op afstand en hij wilt dus niet slapen en drinken, maar zoekt dus elke keer zijn eigen bedje op. als we rond 7/8 thuis komen krijg ik hem niet in slaap… of ik moet hem wiegen of het wordt 2300 wat erg vermoeiend is. Ook is hij direct uit zijn ritme en wordt die oppeens wakker om 02.00 snachts en kan dan ook niet slapen tot 04.00. Ik ben nu nog thuis voor een maandje, maar als die zo blijft doen weet ik het ook niet meer. ik kom enorme slaaptekort….  en we gaan maar 1x per week soms 2.   Iemand enige tips? groetjes, </p>
 
Ik heb zelf ook een baby van 6 maanden en zij heeft zelf ook dat ze snel uit haar ritme is. Zo was er een schema en zo kun je het in de prullenbak gooien. Mijn dochter is zelf prikkelgevoelig. Wijk ik af van de ritme dan is zij van slag maar ook zij gooit haar ritme weleens om. Ik weet niet of jouw zoontje naar de opvang gaat maar ik denk dat hij teveel prikkels heeft gehad en eigenlijk een beetje oververmoeid is. Probeer eens te kijken wanneer de eerste tekenen komen. Misschien is dat veel eerder dan je gewend bent. Als kinderen veel prikkels krijgen (ook veel gezelligheid) dan zijn ze sneller moe dan op een rustige dag. Maar vaak door de vele prikkels laten ze het niet zo snel zien dat zij vermoeid zijn. Dit komt omdat ze vaak in hun "spel" zitten maar ook omdat er zoveel te zien is (vooral op zo'n leeftijd) dat ze niks willen missen. Misschien help het om iets eerder naar huis te gaan en hem iets eerder in zijn ritme te laten gaan. 
 
Terug
Bovenaan