Baby uit tuitbeker leren drinken

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 6 maanden en dan stappen we over op opvolgmelk. Daar mag hij minder van dan nr. 1 dus vanaf dat moment hoort hij ook water en thee te krijgen. </p><p>Ik heb een tuitbeker gekocht van Munchkin met een zachte tuit. Als ik de beker voor hem houdt dan begint hij hevig te kauwen op de tijd. Hij zuigt er nog niet aan en hij snapt nog niet dat hij moet slikken want het water loopt direct weer uit zijn mondje, haha. Ik heb het nog maar 2 keer aangeboden hoor maar ik was benieuwd hoe dat wennen aan een tuitbeker bij jullie ging. Duurde dat lang? Hadden jullie kindjes meteen door dat ze dan moeten slikken? De oefenhapjes gaan trouwens uitstekend dus slikken snapt hij normaal gesproken wel. </p><p>Ik ben erg benieuwd1</p>

Hoi,
Leuk he al die veranderingen die ze daarmee ook door maken :)
Wij hebben bewust gekozen voor de Munchkin zonder tuit zodat ze uit een beker leert drinken. Ze is nu 17 maanden en drinkt al helemaal zelfstandig melk en water uit een open bekertje.
Alleen niet bij de 6 maanden al, dit deden we rond de 8 maanden.
Hoofd voeding is nog steeds melk en ook van de opvolgmelk mogen ze gewoon 4 x 180 krijgen. Extra vocht is dan ook echt niet nodig.

Vocht halen ze trouwens ook uit fruit en hapjes dus dat is ook extra.

Bij haar 8 maanden had ze het ook nog niet helemaal door. We bleven de beker aanbieden en ineens had ze het door. Moet wel zeggen dat ze zich goed kunnen verslikken in drinken. Dit deed ze de eerste maanden best veel.

Vanaf 6 maanden mogen ze idd water/thee/dixap, maar geen enkel kindje drinkt daar dan al lekker van hoor.. ik werk op een kinderdagverblijf en vanaf 8-9 maanden gaan de meeste kindjes pas langzaamaan wat water enzo drinken naast de melk. 
Ik heb een dochter van 2 jaar. Met haar begonnen rond de 7.5 maand uit een Nuby beker met zachte tuit. Een maand later had ze het aardig onder de knie. Maar verwacht geen grote hoeveelheden, meer dan een enkel slokje is het de eerste weken niet!
Mijn jongste dochter is nu net 6 maanden. Ze krijgt nog gewoon 5x180cc. Krijgt ze niks van. De eerstvolgende maand ga ik nog niet beginnen aan een tuitbeker met water. Ik vind het nog prima zo.
Ik heb eerlijk gezegd nig nooit een kindje van net 6 maanden uit een tuitbeker zien drinken op mijn werk.. dat doen ze echt pas met 8 maanden ofzo en dat js al vroeg. Ook geven wij kindjes van 6 maanden nog niks extra's, alleen melk/fruit/groente/beginnen met brood evt. Nog geen water of thee of sap. Dus prima als je er al mee wilt beginnen, maar verwacht er gewoon niet teveel van..!

Bij mijn zoontje zijn we hier ook vanaf 6 maand langzaam mee begonnen. Zijn gestart gewoon vanuit een glas drinken. Eerste paar keer morste hij wel veel, daarna ging het steeds beter.
We doen nu tijdens eet momenten uit een glas en tussendoor uit zon tuitbeker met een rietje.
Blijven oefenen vooral, het komt vanzelf!

Mijn zoontje is morgen 6 maanden en wij zijn ook over op nummer 2. Hij krijgt gewoon nog 5x180, anders wordt het hier echt teveel gedoe en gekrijs. We geven wat water naast zijn hapjes, om hem te laten wennen aan ander drinken dan melk, maar geven dit uit een fles waar hij nu nog melk uit krijgt. Soms probeer ik een tuitbekertje en hij vindt het héél interessant, maar vooral zijn romper krijgt dan te drinken ;).
Langzaam worden de hapjes nu belangrijker, maar ik ga niet nu hij 6 maanden is ineens drastisch over op veel vast voedsel met water en thee, en minder melk. Dat begrijpt hij echt nog niet en is hij nog niet aan toe. Als ik jou was zou ik ook goed kijken naar je kindje, waar hij /zij aan toe is. Verder heb ik wel zo'n munchkin zonder tuit aangeschaft omdat dat me een handig iets leek om te beginnen (hij vindt drinken uit onze glazen ook errugg interessant - gaat nog wel mis - maar misschien vindt ie uit zo'n semi beker drinken dus ook wel leuker/makkelijker dan een tuitbeker).

Ik heb mijn zoontje met de tuitbeker gevuld met water laten spelen. Hij ging steeds in het rietje bijten en op een gegeven moment zoog hij er een keer aan en begon hij te snappen dat hij zo water kon drinken! Je moet er even geduld mee hebben maar uiteindelijk komt het vanzelf. Succes!

Hier met 4 maanden begonnen met een tuitbeker zonder anti lek omdat ze geen fles meer wilde. Rond de 6 maanden een tuitbeker met anti lek en zachte tuit. Dat ging vrij snel goed. Met 9 maanden overgestapt op harde tuit. Daarna de munchkin 360 graden beker. Een open beker lukt nog niet, daar gaat ze mee schudden ?. Je zou ipv water ook wat melk van z'n fles erin kunnen doen. Water moeten ze echt aan wennen voordat ze dat lekker vinden. En wat de anderen zeggen, een paar slokjes is genoeg in het begin. Wordt vanzelf meer. 

Terug
Bovenaan