baby uitzet

ha allemaal,

wie kan mij helpen aan een lijst wat je allemaal moet hebben straks voor de baby (baby uitzet) ben al ff aan het zoeken op internet maar ik kom zoveel verschillende lijsten tegen.

Groetjes tamara
 
Zou gewoon 1 lijst uit kiezen en je daar aan houden.De belangerijkste dingen zullen vast op iedere lijst voorkomen en wat je dan achteraf te kort komt kun je altijd nog kopen.
Voor mijn eerste zwangerschap had ik ook een lijst en nu van de tweede weer een lijst gekregen en daar staan of meerdere aantallen of andere dingen op.
 
Wat ik gebruik voor mijn baby:

Altijd in huis hebben:
Luiers! Ik gebruikte de Premature van Kruidvat. Ze lekken toch nog niet door, die eerste daagjes. Is geschikt van twee tot vijf kilo volgens mij, dus een pasgeborene moet dat wel passen!

Rompertjes: een stuk of vijf in maat 50-56 kom je een end mee!

Zachte kleertjes: vier pakjes is prima. Je (lees: je kraamhulp) wast toch iedere dag. En je krijgt een hele berg van de visite!

Vier paar sokjes en twee mutsjes en een dekentje voor als je van het ziekenhuis naar huis moet. Een jasje aandoen bij een pasgeborene is geen doen...
Voeden (zowel borst als fles):
2 flessen + spenen
flessenrager
spuugdoekjes en/of slabbetjes
evt. kolfapparaat
evt. fopspeentje
evt. pak flesvoeding als borst niks wordt.

Badderen:
Wasschuim (van Zwitsal is huid en haar in 1, heel handy!)
Badolie tegen de schilfertjes (pasgeborenen hebben vaak een droge huid en verliezen in de loop van de eerste week ook nog eens hun watervelletje)
Drie hydrofiel washandjes
Tien hydrofiel luiers (om af te drogen maar ook onder het hoofdje in bed tegen het spugen)
Watten om tere plekjes af te nemen (naveltje en schaamstreek)
Vaseline voor de droge plekjes en in de liesjes
borsteltje om haartjes te kammen
Sudocrem voor geirriteerde plekjes
evt. bodylotion
evt. haarlotion
evt. baby-wattenstaafjes (voor later)
evt. nagelschaartje (voor later)

Natuurlijk beddengoed, maar dat is weer een ander hoofdstuk denk ik.

Mijn ervaring is dat veel lijstjes veel te uitgebreid zijn. De helft van wat ik in huis heb gehaald (talkpoeder, speciale hypo-allergene billenzalf, nagelvijltje) staat na vier maanden nog steeds onaangeroerd op de plank stoffig te worden...

Succes!!

gr Miriam
mv Lizzy (29-06-2004)
 
Wees praktisch en denk logisch na! Veel van de dingen die op al die lijsten staan heb je simpelweg niet nodig. Deze zijn nl samengesteld door de "verkopende partij". Via onze verloskundige hebben wij een redelijk betrouwbare lijst gekregen en ons hieraan gehouden, en nóg zitten we met spullen die nooit gebruikt zijn!
 
Leg een aantal lijsten naast elkaar en koop wat op alle lijsten voorkomt. De rest koop ke wel als je het mist als 't kind er is. Zo heb ik 't gedaan.
 
Terug
Bovenaan