Baby uitzetlijst

Hoi Meiden,

Wij zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
Kamertje is zo goed als klaar alleen nog het rolgordijntje ophangen.
Maar nu heb ik het idee met al die verschillende uitzetlijsten dat ik dingen ben vergeten of nog niet op het lijstje heb staan om te kopen.

het is ook voor ons de eerste, welke uitzetlijst gebruiken jullie??

Hoi, ik gebruik die van Prenatal.
Maar heb een aantal dingen ook doorgestreept.
je hebt niet een deken nodig en een dekbed....
En ik vind ook dat je niet alle zaken voor flesvoeding in huis hoeft te halen, als je borstvoeding wilt geven. Mocht borstvoeding niet lukken, dan kan manlief snel naar de prenatal, om alsnog die spullen te halen, toch?
Succes

Hoi ik heb die van de hema en van babydump. Er staat zowiezo dingen op die je niet moet kopen. Laat er even iemand naar kijken, die al kinderen heeft. Dan kan je al weer wat dingen weg strepen.

Wij hebben vandaag nog wat dingen gehaald. Ben bijna klaar, derest haal ik in mijn verlof of als ik een aanbieding tegen kom

x yvonne

dit jaar gelukkig niet nodig

dekbed mag de 1e 2 jaar niet! dus dekentje of slaapzakje voor woelers.
wij gebruiken helemaal geen dekentjes omdat ze echt alle kanten in het bed opgaat, dus alleen slaapzakken

kruikzakken mag weer niet van de kraamzorg

de hydrofiel luiers en washandjes gebruiken de meesten na de kraamweek niet meer. die zou je dus ook van vrienden kunnen lenen voor die paar weekjes

wat ik echt merkte is dat je goed moet nadenken over wat je zo'n kleine hummel aan wil trekken. ze is nog zo klein en dan zijn veel knoopjes en vaste mutsjes weer minder handig.

ik heb geen naveldoekjes nodig gehad, dat gebruiken ze niet meer
veiligheidspelden waren ook niet nodig bij ons
verder weet ik het zo eigenlijk niet
het is toch afwachten, ik had 3 soorten flesjes en madammeke wou juist een fles die ik niet had, zit je met al die spullen, en ook maar 1 soort speen is goed en de rest kan weg.
tja eigenwijze dame is ze

Hydrofiel luiers niet gebruiken?? Mijn dochter is 4 en ik heb ze nog, als ze verkouden is gaat haar neusje niet stuk. Ik gebruikte ze als ze baby zijn

In bed voor spugen
In de kinderwagenbak
Box
Wipper droog ze af na bad of douche
Verkouden
Etc

Ik vind ze super! Wat ik flop vond was de boxpakjes. Mijn kids zijn gewoon te lang voor in een boxpakjes. Flop vond ik de standaard die je in badje kan plakken zodat je twee handen vrij hebt. De knop aan het einde ging helemaal tussen de lippen, zo niet handig.

Hoi Hoi,

Ik breek even in van het feb.forum.
Ik zou ook zeker de hydrofiele luiers wel nemen. Ik had er altijd eerder te weinig dan te veel. Mijn jongste is nu 4 en gebruik ze nog steeds. Als ik een dagje weg ga, na het douchen, en voor haar haartjes.
Ik ben nu zwanger van de 4de en zou echt niet zonder kunnen.
Verder heb ik er nog nooit van gehoord dat je geen kruikzakken mag gebruiken. Wat doe je anders om die metalen kruiken?
Succes en je moet het toch zelf een beetje gaan ondervinden wat jij wel of juist niet fijn vindt om te gebruiken.
Groetjes!

Ik zou persoonlijk toch zorgen dat je iig een flesje met wat voeding in huis hebt!! Bij onze dochter hadden we dat niet en ze heeft de hele nacht liggen huilen van de honger! Ik geef dit keer zeker weten flesvoeding, maar ook als ik bv zou geven zou ik het in huis halen. Gebruik je de flesvoeding niet kun je het zo weer verkopen op marktplaats!

Ook de hydrofiele luiers zou ik zeker aanschaffen!! De gewone handdoeken zijn nog veel te grof en ruw voor zo'n kleintje. Ook als ze uit de droger komen. En ook ik heb ze in bedjes, reiswieg etc. Je hebt ze zeker wel nodig!!

Met kleertjes zou ik er vooral op letten dat het makkelijke kleertjes zijn. Dat jij en je man niet eindeloos aan die armpjes hoeven te trekken om ze erdoor te krijgen.

Ga vvooral op je gevoel af en die lijsten komen meestal wel aardig overeen. Zolang je de belangrijkste dingen maar hebt. Je man kan tijdens de kraamweek altijd nog even wat halen.

Succes!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan