Baby vaak wakker

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van 5,5 maand oud. Vanaf zijn geboorte is slaap al een dingetje. Eerst ging overdag slapen niet zo lekker maar dat gaat de laatste tijd erg goed. ‘S avonds gaat hij na zijn fles van 19.00 uur rond 19.15/19.30 uur naar bed. Hij valt dan makkelijk in slaap maar wordt tussendoor vaak huilend (meer mekkerend) wakker. Als ik zijn speentje in doe valt hij meteen weer in slaap. De ene avond moeten we 5 keer naar boven tot 22.30 uur (krijgt dan weer een flesje) soms helemaal niet. ‘S nachts wordt hij dan ook een aantal keer wakker en slaapt dan weer door met de speen tot dat hij de speen niet meer accepteert, dan geef ik hem een flesje. <br />Hij slaapt nog bij ons op de kamer (wat ik stiekem best gezellig vind hoor) maar vooral omdat we dan niet ons bed uit moeten als hij zo vaak wakker wordt.</p><p>is dit voor meerdere herkenbaar? En ging dit met een bepaalde leeftijd voorbij? Ik wil niet klagen hoor, ik weet, het hoort er allemaal bij maar ben toch benieuwd of dit herkenbaar is :) (hoewel lekker doorslapen wel fijn zou zijn natuurlijk haha)</p>

Hier hetzelfde, herkenbaar dus! Alleen hier geen flesje, gewoon pas in de ochtend. Maar wel ook het regelmatig terug doen van de speen, verschilt per avond en nacht.
Ons zoontje is ook 5,5 maand. Misschien is het iets wat bij de leeftijd hoort? Ik hoop ook maar dat het snel verbeterd. Gebroken nachten zijn toch wel vermoeiend, ook al is het alleen voor een speentje... 

Onze kleine is ruim 5 maanden en ook hier is het herkenbaar. Een paar weken terug ging het s nachts beter als nu, laten we idd hopen dat het een fase is. Even doorbijten dan maar, succes!!

Zou een nasleep van de 4 maanden slaapregressie kunnen zijn. Je baby is afhankelijk van zn speen om in te slapen dus heeft deze snachts nodig om slaapcycli aan elkaar te knopen.
Als je de speen blijft geven kan hij hier gewend aan raken. Je kunt eens proberen de speen niet te brengen. Kan zijn dat hij na 10 minuutjes zelf de slaap weer vat. 

Hier ook de speen weggehaald met 5 maanden, het is de eerste avond even huilen geweest maar sindsdien slaapt hij zonder speen de hele nacht door (anders moesten wij er 3-4 keer uit). Hij heeft nu zelf geleerd de cyclus aan elkaar vast te knopen wat prilgelukseptember ook schrijft. 

Terug
Bovenaan