Baby valt alleen in de maxi cosi in slaap

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 6 maanden valt alleen in de maxi cosi in slaap. Na een half uurtje leg ik haar wel weer in bed maar dat in slaap vallen wilt ze in de maxi cosi, Ik probeer van alles maar in haar bedje blijft ze maar huilen rollen en noem maar. Sinds kort wordt ze ook veel meer wakker in de nacht en zodra ze in haar maxi cosi ligt en twee keer gewiegd valt ze weg. Ik weet echt niet wat ik er mee moe me oudste dochter was echt makkelijk op dat gebied. Tipss zijn welkom

Misschien dat het eigenlijk gaat om een beetje overeind in slaap vallen? In dat geval misschien hoofdeinde van bed iets hoger.
Of geborgenheid. Kan je eventueel creëren door een babynestje van handdoeken te maken.

Ik zou idd ook denken aan de houding in de maxi cosi? Helemaal gestrekt liggen is erg goed maar misschien dat hierdoor de darmpjes meer opspelen? Of kan het dat er ergens spiertje niet lekker zit? Hoe ligt ze eenmaal op bed? Wel goed gestrekt en ontspannen?

Hey lieve mama, 
Ik denk dat je kleintje nu op een leeftijd is gekomen dat je haar kan leren zelf in slaap te vallen. Jonge baby's zijn hier nog niet toe in staat omdat zij zichzelf nog niet kunnen troosten. Zij vallen vaak nog makkelijk op de arm in slaap of in de auto/kinderwagen. Bij een baby die alweer wat ouder is werkt dit niet meer. Zij hebben een rustige plek nodig om te slapen. De ene baby is hier heel makkelijk in en de andere baby zal je nodig hebben om het vertrouwen te krijgen dat het oké is om in slaap te vallen. Dit doe je bijboorbeeld door je baby op bed te leggen, een knuffeldoekje te geven of een speen als ze die gebruikt, aai over het bolletje, rustig toe spreken dat ze veilig is en lekker kan slapen. Je loopt de kamer uit en wacht even af. Je kan er natuurlijk ook bij blijven mocht je dat zelf prettig vinden maar mijn ervaring is dan dat ze krijsend wakker schrikken op het moment dat je er dan in eens niet meer bent. Bij hard huilen meteen weer kordaat maar liefdevol troosten en weer weg gaan. Hierdoor leer je haar dat jij ook weer terug komt als ze je nodig heeft. Als jij en je partner dit zo consequent blijven doen, heb je (zeker met deze leeftijd) na een paar dagen  een kind wat heerlijk slaapt! 
Maar wees consequent, kies een troost methode uit die voor jullie fijn is en goed voelt en ga daar helemaal voor. Want dan voelt je kindje jouw veiligheid en vertrouwen aan wat ze nodig heeft om in te slapen.
Succes ermee. Het werkt echt!

Terug
Bovenaan