Baby valt moeilijk in slaap

Hoi,Zoals de titel al zegt valt mijn kleine meid moeilijk in slaap. Zondag a.s. is ze acht weken oud. Ik weet dat ze nog best jong is maar vroeg me af hoe jullie, jullie kleintje hebben geleerd om zelf in slaap te vallen? Bij mij helpt net nog wakker wegleggen niet, want zodra ik haar neerleg is ze weer klaarwakker. Dus ik wieg haar nu heel vaak in slaap en leg haar dan voorzichtig weg. Ik zet ookal white noise op als ze gaat slapen en als het apparaatje na 20 min uit gaat wordt ze soms ook weer wakker.. Alle slaapjes doet ze op haar eigen kamertje in de Puckababy Mini. De nachten verschillen nog enorm, meestal komt ze nog 1x voor de fles. Gisteren nacht heeft ze zelfs 5 uurtjes geslapen, afgelopen nacht werd ze 2x wakker. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.Liefs!!<br /><br /><br />
 
Hee! Mijn meisje is een half jaar en was op die leeftijd ook een beroerde slaper. Per keer20 min slapen, wat ik ook deed. Dat werd naarmate de tijd 30 min, daarna 45 min en veel later 60 min tot 2 uur. Ik wil daarmee zeggen dat je gewoon door moet zetten. De aanhouder wint! En je dochter moet nog wennen aan het nieuwe wereldje.
Vanaf 6 weken ben ik gestart met de 3 R’s en een bedritueel, die is echt (nog steeds) altijd hetzelfde en het bedritueel voor de nacht kan je bijv. Badje aan toevoegen. 
Gebruik je een speentje? Ik wel en doe het dekentje en lakentje bij haar instoppen net dat het speentje er niet constant uit valt. En doet ze dat wel, terug stopen en muziekje weer aan zonder iets te zeggen. Heb je een donkere kamer ? Wil ook nog helpen. Je hebt speciale white noise apparaatjes van het merk ‘numsy’ die kunnen non stop aan als je dat wilt.
ik dacht toen ook dat het nooit goed komt’ geef het nog 2 maanden en het ritme gewoon blijven volhouden. Het komt goed!!!!! 

succes ???
 
Komt echt goed. Ik had 2 weken geleden hier ook moeite mee met mijn zoontje. Hij kon niet zelf in slaap vallen en als hij sliep dan was het Max 20 min.

Echt even volhouden dan kan het snel gaan.
Ik deed hem steeds naar bed als hij moe was..
zoek even de wakker tijden op voor baby’s van 8 weken. ;)
Vaak even nog wiegen en dan in bed , en dan bleef ik erbij met mijn hand op zijn hoofdje en een muziekje aan.

Ze gaan al die dingen vanzelf koppelen aan slaap.
En worden ze wakker probeer het nog even een keer .. laat ze weten dat je er bent maar praat niet tegen ze.

Mijn zoon is nu 10 weken en echt een wereld van verschil met 2 weken geleden. Ochtend slaapt hij 2 uurtjes en zelf in slaap vallen gaat ook steeds beter.

Succes ermee !
 
Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi
 
Terug
Bovenaan