Baby valt niet in slaap

<p>Hallo, mijn zoontje (nu net 6 maanden) is nooit een makkelijke slaper geweest. Hij heeft ook heel veel gehuild, dat gaat nu wel wat beter. Ook veel last van zijn buik gehad, nu last van obstipatie. Maar het slapen is nog erg moeizaam. Er is nog geen ritme, zeker wel geprobeerd, maar is ook lastig te krijgen als hij niet goed slaapt. </p><p>Met name het inslapen is erg moeilijk. Ook op het KDV geven ze aan dat hij vaak heel hard moet huilen en moeilijk in slaapt komt. Ik kan me niet voorstellen dat er kindjes zijn die je moe weglegt en zelf gaan slapen. 's Avonds ben ik minimaal 1,5-2 uur bezig voordat hij in slaapt komt, meestal aan de borst en leg hem dan (half) slapend in bed. In de nacht wordt hij 2-8x wakker per nacht, ik voed hem 1-2x per nacht (meestal eerste keer ergens rond half 12-2 uur en tweede keer rond half 4-6 uur). Overdag lukt het ook heel moeilijk om in slaap te komen, vaak lang wiegen of aan de borst. Anders is hij heel onrustig, ook in bed leggen en (even) laten huilen werkt niet, hij wordt dan alleen maar meer verdrietig/onrustig waardoor het nog langer duurt om hem weer rustig te krijgen, en hij draait op z'n buik (en kan nog niet goed terugdraaien). </p><p>Liedje/muziekje, lampje, huilen/troosten in bedje werkt allemaal niet, speen wil hij niet, heb baby in een droomritme en slapen zonder huilen gelezen maar ook geen soelaas geboden. </p><p>Hopelijk wordt het 'vanzelf' beter, maar tot dusver nog niet helaas. Iemand nog tips? Is met name zielig voor hem en vermoeiend voor ons. </p>

Het lijkt erop dat je zoontje lichamelijk niet helemaal goed in zn vel zit en daardoor het slapen lastiger gaat. Een osteopaat al eens geprobeerd? Baat het niet dan schaad het niet denk ik altijd. Het is lastig als je baby moeilijk slaapt.

Herkenbaar.
Mijn dochter bleek na 12 weken kma en verborgen reflux te hebben (reflux waren we eerder achter)
Nu is het alsnog moeilijk haar in slaap te krijgen 's avonds vooral... 
Ik denk dat we er ons gewoon erbij neer moeten leggen, heb zelf ook al alles geprobeerd maar helaas kun je slaap niet afdwingen. Ze beslissen toch zelf wanneer ze gaan slapen en wanneer niet.
Slapen, eten, zindelijk worden zijn machtsmiddelen van de baby waar je als ouder niet veel aan kun veranderen (behalve rr, maar dat zal je ongetwijfeld ook hebben/proberen) zei de kinderarts van het cb tegen ons

Hier was dat ook rond 6 maanden en zelf naar de buik kunnen rollen (en nog niet terug). Ik heb onze zoon toen een tijdje in een zijligkussen gehad en daardoor ging hij veel makkelijker slapen en ook langer. Toen dat niet meer hielp (hij rolde er overheen), ben ik 'm op z'n buik gaan wegleggen. Ook toen ging hij veel makkelijker slapen. Ik had zoiets van, als jij sterk genoeg bent om over een zijligkussen heen te rollen, ben je ook sterk genoeg om op je buik te slapen. 

Terug
Bovenaan