<p>Hallo, mijn zoontje (nu net 6 maanden) is nooit een makkelijke slaper geweest. Hij heeft ook heel veel gehuild, dat gaat nu wel wat beter. Ook veel last van zijn buik gehad, nu last van obstipatie. Maar het slapen is nog erg moeizaam. Er is nog geen ritme, zeker wel geprobeerd, maar is ook lastig te krijgen als hij niet goed slaapt. </p><p>Met name het inslapen is erg moeilijk. Ook op het KDV geven ze aan dat hij vaak heel hard moet huilen en moeilijk in slaapt komt. Ik kan me niet voorstellen dat er kindjes zijn die je moe weglegt en zelf gaan slapen. 's Avonds ben ik minimaal 1,5-2 uur bezig voordat hij in slaapt komt, meestal aan de borst en leg hem dan (half) slapend in bed. In de nacht wordt hij 2-8x wakker per nacht, ik voed hem 1-2x per nacht (meestal eerste keer ergens rond half 12-2 uur en tweede keer rond half 4-6 uur). Overdag lukt het ook heel moeilijk om in slaap te komen, vaak lang wiegen of aan de borst. Anders is hij heel onrustig, ook in bed leggen en (even) laten huilen werkt niet, hij wordt dan alleen maar meer verdrietig/onrustig waardoor het nog langer duurt om hem weer rustig te krijgen, en hij draait op z'n buik (en kan nog niet goed terugdraaien). </p><p>Liedje/muziekje, lampje, huilen/troosten in bedje werkt allemaal niet, speen wil hij niet, heb baby in een droomritme en slapen zonder huilen gelezen maar ook geen soelaas geboden. </p><p>Hopelijk wordt het 'vanzelf' beter, maar tot dusver nog niet helaas. Iemand nog tips? Is met name zielig voor hem en vermoeiend voor ons. </p>