Baby valt niet zelfstandig in slaap

Hallo ouders, onze zoon van 7 weken slaapt overdags niet. Alleen in de draagdoek of tijdens het wandelen of autorijden. Zodra we hem overdags in de cosleeper leggen valt hij niet zelfstandig in slaap. Hij vecht onzettend tegen zijn slaap. We hebben een slaapritueel, bakeren hem in, leggen hem slaperig maar wel wakker in zijn bedje. Maar zodra zijn hoofdje het
matras raakt is meneer klaarwakker. Als we hem slapend in zijn bed leggen, zelfs in in zijn diepe slaap. Is hij na 5 tot 10 minuten weer klaarwakker. Ik weer ondertussen niet meer zo goed wat we nog kunnen proberen. In de nacht slaapt hij overigens wel in zijn cosleeper. Maar dan wel met een boel gekreun vanwege buikkrampjes. Zijn er ouders die dit herkennen?

O ja, heeeeel normaal. Hij is nog zo klein en heeft de nabijheid nodig. Fijn dat hij in de nacht al in zijn eigen bedje/cosleeper slaapt!
Onze dochter heeft tot 14 weken overdag alle slaapjes in de draagdoek, op de arm of wandelend in de kinderwagen gedaan. 's nachts ging haar eigen bed prima. En met 14 weken ging het overdag ook ineens in haar eigen bed. Dus... Geduld! Komt goed, maar 7 weken is nog zo jong! 

Hier zelfde! Kindje van 6 weken. las inderdaad ook dat het erbij hoort en vanzelf beter wordt. Zo frustrerend hè, dat je weet dat ze moe zijn maar ze dan toch niet in slaap komen :(

Ja het kost wel even geduld. Die van mij is nu 10 weken en doet 1 slaapje goed in de co-sleeper, maar de rest is wel in de wagen of maar heel kort. Gewoon blijven proberen! Het is een leer proces ook voor het kleintje. Ene dag gaat het beter dan de andere dag. Uiteindelijk leren ze het.

Hier ook veel dutjes op de arm, in de draagdoek, ... in het begin. Als ze maar dichtbij lag. Vanaf dat ze 2,5-3 maanden was, gingen de dutjes alleen in haar park of bedje plots een stuk beter! Ondertussen slaapt ze zelf in en maakt ze lange dutjes van 1,5-2 uur. Even geduld dus. 

Herkenning!
Ons kindje kreeg rond 8 weken eczeem, en daarom koemelkvrije voeding. 2 dagen later ging het slapen ook stukken beter.. geen idee of het met elkaar te maken had, maar wel opvallend.

Ik lees mee.. onze zoon 7 weken precies zo! Ik probeer nu wel het te laten. Dan maar prikkel vrij in bedje. Ik aaide en ssten te veel om hem te helpen. Maar alsnog duurde z'n slaapje dan 10 minuten..

Ik herken wat de rest zegt: 7 weken is nog zo jong... onze zoon is nu 17 weken. De eerste maanden dacht ik ook: hoe ga ik hem in godsnaam zelf in slaap laten vallen? Hij wilde niet weggelegd worden of als we dat wel deden waren we eindeloos bezig met pink in de mond, liedjes zingen, dat soort dingen. Overdag ging ik maar gewoon met hem slapend op de arm op de bank zitten. Daarna ging in de wandelwagen ook, wat wel fijn was toen ik weer aan het werk ging. Nu is hij dus 4 maanden en kun je heel goed aan hem zien wanneer hij moe is. Dan leg ik hem op bed en is hij binnen tien minuten vertrokken. 
Het komt nog wel!

Terug
Bovenaan