baby van 10 weken pakt 4 i.p.v. 5 voedingem

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 10 weken ze heeft al sinds een paar weken een goed ritme opgebouwd nu is het zo dat ze maar 4 voedingen van 165 pakt (150 water en 5 schepjes) i.p.v. 5 ze is 58.3 cm en 5.3 kilo. Ze pakt de fles rond

7.30..11.30..15.30..19.30  De laatste kan wel is rond 20:00 zijn.

Ze gaat dan slapen rond 21:00 - 7:30..om 05:00 wordt ze soms even wat onrustiger wakker, maar dan krijgt ze een speen en slaapt ze weer rustig verder. We hebben haar wel is wakker gemaakt voor de fles. Luier verschoond etc. Maar ze wordt dan gewoon niet wakker en prult haar lip zodat ze geen fles krijgt.

<span style="line-height: 1.5;">Gister hebt ik het cb gebeld om te vragen of zij dan niet te weinig kreeg. Nu gaven ze aan dat ze eigenlijk nog 5 voedingen nodig had. Dat baby's van deze leeftijd eigenlijk 8 uur zonder voeding mogen. En vanaf 5 maanden pas de laatste voeding eraf mag.  anders ik op het inloopspreekuur moest komen wegen.</span>

2 weken terug hebben we controle gehad bij de inentingen en toen gaven ze daar aan vanaf 3 maanden als ze eraan toe is ga kijken of je naar 4 voedingen kan. Vanaf dan drinken ze ongeveer 200 cc. Dit heb ik ook over de telefoon gister doorverteld en gezegd dat ik dat heel erg van haar en 2 weken terug tegen elkaar vond strijden.

Ik zelf denk zolang mijn dochtertje slaapt wil ik haar niet wakker maken savonds en snachts. Sochtends om 7.30 als ze wakker wordt huilt ze niet en ligt ze vrolijk in haar bedje & dan maakt eens van ons de fles klaar en kan ze eten. Ook denk ik als ze echt honger heeft dan laat ze dit wel horen 'snachts.

Iemand hier ervaring mee????

Dank je wel alvast.
 
Ik zou je willen adviseren om vooral je eigen gevoel te volgen. Het cb gebruiken als leidraad. Als je dochter goed groeit en tevreden is, weet jij heel goed of het goed gaat met je eigen kind. Misschien de hoeveelheid van 150/5 naar 180/6 verhogen? Dan krijgt ze net wat meer.

Heel veel is toch een kwestie van uitproberen wat voor jullie het beste werkt.

Succes!
 
Terug
Bovenaan