Baby van 10 weken wil niet overdag slapen in bed

Mijn zoontje van 10 weken wil niet overdag in zijn bedje slapen. Hij huilt al vanaf de geboorte heel veel. De laatste weken slaapt hij s'avonds en s'nachts wel heel goed. Maar overdag is het een drama. Heb hem een tijd in de draagzak overdag bij me gehouden. Als hij dan sliep heb ik hem in de box gelegd. Dat was de enige manier om hem in slaap te laten vallen.

Omdat ik een ritme voor hem en voor ons wil, ben ik vandaag begonnen om hem overdag in zijn bedje te laten 'slapen'. Heb hem ingebakerd in de Puckababy inbakerzak. Nou ja slapen is er nog niet echt van gekomen. Hij huilt héél veel en ga dan naar hem toe na een tijdje om hem even te troosten.

Het is zo vermoeiend! Maar heb al gelezen dat je er even doorheen moet en je kindje na een paar dagen/week snapt dat zijn bedje is om te slapen en box om te spelen.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft eventueel tips?
 
Hoi,
Op deze manier hebben wij er geen ervaring mee,maar ik kan je alleen vertellen hoe wij het deden.
Onze zoon sliep eerst bij ons op de kamer en in de box.
Later zijn wij overgegaan om hem afentoe wakker in zijn bedje te leggen,dan even weg te gaan en weer terug.
Wij hebben dat zo opgebouwd, tot hij ook ging slapen in zijn wiegje/bedje...

succes
 
sorry drukte per ongeluk op verstuur!

Maar je moet er even doorheen,onze zoon wilde in de avond voor zijn laatste fles niet in zijn bed slapen.
Dan wat het om 8 uur er in...en alleen maar huilen huilen huilen,wij gingen dan om de 10 min naar hem toe, aai over zijn bol,speen er in en weer weg..
dat heeft een paar dagen geduurt maar toen was hij er door heen...
 
hoi hoi,

ik herken het verhaal een beetje bij mijn dochter,ook alles geprobeerd maar niks hielp ,overdag niet willen slapen maar s'nachts wel gelukkig
toen zijn we bij een chiropraktor geweest en daar bleek dat ze het kiss-syndroom had.

ze is nu net klaar met de behandeling en het gaat echt stukken beter...
mijn dochter is nu 11 weken
 
Haha, ik ben gelukkig niet de enige met dit probleem! Onze uk is ook 10 wkn.
Die van mij is is na 3 uur tot ongeveer 21.30 klaarwakker...in bed schreeuwt ie gerust door tot de volgende voeding. Dus das ook geen optie. Nu ga ik s'middags vaak wandelen en ligt ie ingebakerd in de wagen of ik ga even de stad in met hem. Dan slaapt ie wel ongeveer een uurtje en wordt dan weer even wakker. Als ik thuis blijf is het idd in drager/box of op arm om meneer maar bezig te houden. S'avonds ligt hij dan op zn waskussen tussen ons in en gaan we maar in bed tv kijken of lezen.
Probleem is dat hij gewoon klaarwakker is en vanalles zit te bekijken, hij is dan ook echt niet moe.
Heb hem sinds gister gelukkig wel 2 uurtjes in z'n bedje gehad en sávonds ook weer, dus ik denkt echt dat heteen fase is. Hij ligt nu ook al weer een uur in z'n eigen bed, af en toe geschreeuw maar met 5 minuten weer stil. Gelukkig slaapt hij s'nachts wel goed door... Pffffffffffffffff...moe wordt je er wel van ja...:)
 
Wat een herkenbare verhalen!! Mijn meidje heeft dit ook gehad. Van week 6 tot week 12 was ze (vooral 's avonds) niet te troosten en deed ze hazeslaapjes op de arm. Gelukkig sliep ook zij 's nachts goed door! Ik heb het er toen met een kennis over gehad die kraamverzorgster is en volgens haar hebben heel veel baby's hier last van. Het is een beetje de overgang van de drukke kraamtijd naar het gewone ritme. En dat kennen ze niet. Het is een fase waar je doorheen moet.

Ben er inmiddels achter (mijn meidje is nu alweer 21,5 maand) dat alles in het begin uit fase's bestaat. Ben je net aan een ritme gewend veranderen ze weer! Als het huilen aanhoud kan het ook zijn dat er tijdens de bevalling iets knel heeft gezeten. Een osteopaat of chiropractor kan je hier mee helpen. Gewoon goed kijken naar je baby en als hij/zij graag bij je wil slapen, zou ik het doen. Verwennen kun je ze niet het eerste jaar. Bij mij hielp het om me helemaal naar haar ritme te voegen en was ze met 13 weken een stralende baby!

Veel succes!!
 
baby's van deze leeftijd hebben echte wakkere momenten dat ze niet willen slapen. loïs deed dat altijd rond 11 uur 's morgens en rond etenstijd 's middags. Je kon haar dan laten liggen maar dan bleef ze maar huilen. Vaak is het even goed om ze gewoon lekker bij je te leggen. Ze willen je aandacht of je geluiden om zich heen. Ik probeerde het altijd wel. Soms lukte het even om te slapen maar vaak ook niet.
Met een week of 13 was het ineens over en sliep ze eigenlijk gewoon.

het hoort er gewoon bij!

Als je vind dat ie teveel huilt overdag (meer dan 3 uur) dan zou ik eens naar de huisarts gaan of het consultatiebureau eens vragen... er kan ook een oorzaak zijn natuurlijk.

Hoe gaat het met het voeden??? Huilt ie direct na een voeding dan kunnen het ook krampen zijn of een allergie op de voeding... ik noem maar wat.
 
hier ok een eigenwijsje van 10 weken oud.
savonds altijd wakker en overdag slaapt hij ook slecht. Zonder inbakeren slaapt hij helemaal slecht en zeker als ik een dag thuis ben,
in de kinderwagen buiten dut hij wel goed een uur of 2 maar zodra je ergens binnen komt gaan de luiken weer open (winkel bijv) in maxicosi en dfraagzak slaapt hij ook lekker.
Leg hem wel gewoon in bedf een uurtje na zijn fles maar soms ligt hij gewoon een uur te kijken (heb een camera babyfoon dus kan hem in de gaten houden)
vind het vooral belangrijk dat hij snachts slaapt (van 23.30/00.00 tot 7.00/8.00 uur) na zijn ochtend fles zeker nog 2 uur. als hij echt slecht slaap ga ik lekker een wandeling maken dan heeft hij idgv nog een uurtje kunnen tukken.

Wel fijn om te lezen dat het 'erbij hoort' en over gaat haha..
 
Terug
Bovenaan