Baby van 12 weken eet slecht en spuugt veel.

<p>Beste ouders, </p><p>ik zit even met het volgende. Mijn dochter van 12 weken heeft donderdag haar enting gehad, vervolgens verkouden geworden. Sinds dien drinkt ze amper. Ze zat op 5 keer 150ml ( ze dronk al slecht maar ze groeide goed dus cb maakten zich geen zorgen). Nu drinkt ze met mazzel 50 tot 80ml per fles op en al 3 avonden achter elkaar om 7 uur 2 gigantische golven melk spugen. Vanmorgen bij de huisarts geweest maar hij geeft aan dat we er niks aan kunnen doen behalve paracetamol geven. En als het vrijdag niet beter gaat, even terug bellen. Op deze manier is ze voor vrijdag volledig uitgedroogd. </p><p>Ik weet even niet meer wat ik hiermee moet doen. De huisarts gaf duidelijk aan dat hij erg weinig tijd heeft. Heeft iemand tips? </p><p>Groeten, </p><p>Aris</p>
 
Plast ze wel goed? Ik heb ook een aantal keer met mijn dochtertje bij de huisarts gezeten omdat ze erg slecht dronk. Ik werd ook steeds terug naar huis gestuurd. Ze plaste wel 3 luiers op een dag en urine was normaal van kleur/geur dus dat was voldoende. En het ging na een paar dagen idd ineens weer beter.. maar op het moment dat ik erin zat maakte ik me ook zorgen! 
Het belangrijkste is dat ze genoeg plast en niet suf ofzo wordt! En proberen op de dag wat vaker kleinere hoeveelheden voeding aan te bieden. Niet doorduwen want dan gaan ze idd spugen en dan werkt het averechts. Waarschijnlijk zit het allemaal niet zo lekker in haar buikje op het moment. Je zou ook kunnen proberen wat water te geven. Fruit is ook vocht, maar daar is ze nog wat te klein voor met 12 weken..
En zodra je het niet vertrouwt, gelijk aan de bel trekken!! Maar nogmaals, als ze genoeg plast/niet suf wordt dan komt het vast goed! 
 
Dank voor je reactie! Opzich heeft ze 3 kleine plas luiertjes per dag. Maar niet denderend. Wat een drama dit. Mijn zoontje (nu 1,5 jaar) dronk altijd goed, ook als hij ziek was. 
Ik lees op internet dat als baby’s projectiel braken er echt iets mis kan zijn.
Water wordt afgeraden door huisarts en cb. Net nog geprobeerd er wat melk in te krijgen maar ze drukt de speen zo weer uit haar mondje. Nouja, dan maar over een paar uurtjes proberen.
 
Heyy wat ontzettend naar! Mijn dochtertje is ook een hele kleine eter maar zij heeft ook af en toe dagen er tussen zitten dat ze misschien maar 200/300ml opdrinkt. Maar ze groeit verder gewoon goed en is inmiddels al 7 maanden. Ik geef haar jhbm door de flessen heen en sinds ik dat ben gaan doen drinkt zij stukken beter, dus je zou dat nog kunnen proberen. Zij heeft ook soms dagen dat ze met enorme kracht haar fles er weer uitspuugt en dan doe ik gewoon 1 of 2 schepjes van dat spul erbij en dat helpt goed! Succes
 
Terug
Bovenaan