Baby van 15 wk poept niet in luier...

<p>Het is een raar gegeven maar ons dochtertje van 15 weken poept niet in haar luier.... misschien dat ze het 5 keer heeft gedaan. Ze spaart het op en 1 x in de 3 dagen weten we dat het "the open air poop dag" is. Dan is haar buikje hard en als ze dan een scheet laat moet ze huilen van de pijn en dan begint het. Dan zitten we op de grond met zn twee een enorme hoeveelheid poep op te vangen en als ze klaar is dan glimlacht ze tevreden. Beetje onsmakelijk verhaal maar herkent iemand dit? En wat kunnen we er aan doen om haar te helpen dat ze geen pijn heeft van het opsparen en alleen maar poept als haar luier uit is? Toevallig zijn we elke keer thuis. Maar als dit in een cafetje gebeurd.... groetjes Susanne</p>

Je baby geeft dus vrij duidelijk aan wanneer ze moet poepen. Misschien werkt baby zindelijkheid communicatie. Ik heb die term eens voorbij horen komen en volgens mij houdt het in dat je je kindje boven het potje houdt bij signalen dat ze moet poepen. Uiteindelijk bouw je zo misschien de associatie tussen potje en poepen op  

Dan gaan we een potje aanschaffen! Wel bizar, ze is 15 weken en dan al oefenen met zindelijkheid. Maar ach het is het proberen waard! Thanks!

Hoi! Ik heb hetzelfde met mijn zoontje van 5 maanden. Geef je flesvoeding? Zoja, dan is het raadzaam om zijn flesje te verdunnen met extra water en/of een paar druppeltjes olijfolie in de fles te doen. Helpt hier als een tierelier! Hij poept ook beter sinds we Nutrilon geven ipv Hero. En wat ook helpt is om de thermometer te gebruiken, dan komt het ook vaak eruit. Succes! 

Potje lijkt me een goede tip inderdaad, zeker ook omdat je dan zelf niet in de poeplawine zit ? ik geef mijn zoontje meestal een uurtje per dag blote billen tijd (vindt ie prachtig) en heb ook al gedacht om eens een potje aan te schaffen, want als hij moet dan eh.. ja gaat hij er ook voor, dus dat beeld wat jij schept herken ik wel
misschien kun je laten weten of het bij jullie een succes is met het potje? 

Terug
Bovenaan