baby van 16 weken drinkt fles niet meer

Hallo allemaal,
Mijn zoontje van bijna vier maanden krijgt 5 maal daags de fles, maar hij drinkt ze niet meer. Meestal drinkt hij maar 100 van de 200 totaal klaargemaakte voeding. Hebben jullie tips? Het is onze eerste...

Groetjes Yvonne
 
Hey,

Ja wat kun je dan een een zorgen hebben hè? OP zich meot hij aan die 500 cc genoeg vocht hebben hoor dus daar hoef je je niet druk over te maken. En ze geven zelf heel goed aan hoeveel ze nodig hebben. Waarschijnlijk heeft ie niet meer zo'n honger, dat kan overigens morgen zo weer over zijn...

Ook kunnen het aankomende tandjes zijn. Dat doet pijn bij het drinken en dan nemen ze alleen wat ze echt nodig hebben. kwijlt ie ook veel? Voel maar eens aan het tandvlees... bobbeltjes? Het kan trouwens ook echt nog wel een tijd duren hoor voordat ze dan echt doorkomen. Ze hebben er echt bij momenten last van!

Het kan ook onrust zijn! In een andere positie houden of een speeltje voor zijn neus kan dan ook heel goed helpen.

Succes! Zolang hij niet onder de 500 cc komt hoef je je geen zorgen te maken hoor.
 
Hoi!

Allebei mijn kindjes dronken rond die tijd een paar weken heel slecht. Bij de eerste was ik ook heel bezorgd, bij de 2e wist ik dat het over ging. Als ze de helft van elke fles drinken is het al genoeg volgens het cons. buro. Dat is dus rond de 500cc.
Het duurde bij mijn jongste rond de 6-8 weken!

Het gaat over hoor! Zolang hij vrolijk is, goede plasluiers heeft en rond de 500cc drinkt e zult zien dat het van de een op de andere dag opeens over is en je je afvraagt waar hij het allemaal laat!

Succes!
 
Bedankt dames, voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik hem teruggebracht naar 4 voedingen per dag en nu gaat het goed. Hij drinkt alles weer en eet nu zelfs ook potjes :)! Maandag aanstaande wordt hij 4 maanden. Het blijkt maar weer: gewoon je gevoel volgen haha.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan