Baby van 2,5 maanden drinkt opeens heel veel

<p>Ongeveer anderhalve week geleden is mijn kleine moppie voor het eerst ingeënt en is daar een weekje ongeveer goed omtregeld van geweest. Heel slecht drinken, overgeven, diarree en hangerig. Hij dronk daarvoor rond de 120 ml flessen. Maar nu hij weer beter is na de inenting drink hij al een paar dagen lang zo veel, wel 2 keer zo veel als daarvoor soms. En vaak! Het lijkt wel alsof hij telkens de fles wil. </p><p>Ook toen hij niet helemaal lekker was sliep hij opeens hele nachten door, van 9 tot 6 ongeveer, maar nu komt jij weer om 3 uur hoor, heb ik voor niks gejuichd....</p><p>Heeft iemand anders hier ervaring mee? Krijg ik nu gewoon een dikke baby? Haha. En ik wil zo graag dat hik weer door slaapt, tips?</p>

Ik lees even mee. Onze zoon heeft met 3 maanden z'n inentingen gehad en had 2 dagen koorts. Daarna weer beter, maar enorme honger en komt opeens weer 's nachts voor voeding. Hij sliep al 1,5 maand door. 

Wellicht zijn het regeldagen? Had mijn zoontje destijds ook last van en was ineens weer over. Ik fopte hem door altijd 20cc extra water bij zijn flesje te doen

Tja, niets zo onvoorspelbaar dan baby’s ;)
Misschien wat johannesbroodpitmeel door de laatste fles? Dat mag vanaf 0 maanden en verdikt de voeding wat zodat het wat minder snel verteerd wordt. Bij onze dochter werkte dat wel. 
Na 4 maanden mag je ook over naar rijstebloem. 
En met 2,5 maanden al doorslapen is echt snel hoor, dus het is niet gek als ze toch nog gaan vragen ‘s nachts. Ik heb ongeveer tot 5 maanden om 23u nog een voeding gegeven (tot ik haar daar te vaak voor wakker moest maken en dus besloot eens te stoppen en kijken wat er zou gebeuren -> sliep dus gewoon door).
Ja, je moet er dan zelf wat langer voor op blijven, maar je hebt er dan in de nacht weer profijt van :)

Succes! 

Wat Aniek zegt is/was bij ons ook.
Onze dochter zit een beetje in een overgang. Ze is de 5 maanden gepasseerd en kan de ene keer wel zonder voeding rond 22:30 en een andere keer niet. Soms slaapt ze de hele nacht door en soms moet ik er 5 keer uit voor een speen of wil ze toch weer een voeding.
Dat doorslapen is dus een luxe en zou me daar niet aan vast houden. Het zijn tenslotte nog maar mini mensjes.
Tips om door te slapen zijn er dus niet :)

Regeldag, sprong, groeispurt, inhaalslag? Het kan allemaal.
Kun je de voeding niet al ophogen dat je naar 150 gaat of 'mag' dat nog niet met zijn gewicht? Anders idd 10/20 cc extra water erbij doen maar wel dezelfde hoeveelheid scheppen gebruiken.

Terug
Bovenaan