Baby van 3 maanden drinkt ineens weinig

Hey, mijn kindje van 3 maanden geweest is al de hele week zo weinig aan het drinken (borstvoeding). Na een kwartiertje of soms nog niet heeft ze er genoeg mee en begint ze zich te overstekken als ik het haar opnieuw wil aanbieden. 's avonds haalt ze dit wel een beetje in. Is dit enkel en alleen door een sprongetje? Voor de rest is ze wel heel blij altijd en geen koorts. Begin me toch wat zorgen te maken en me af te vragen als ze toch geen pijn ergens kan hebben...

Heeft ze genoeg plasluiers? In de eerste minuten drinken babies het meeste, en als ze het vaak savonds weer inhaalt is er niets aan de hand. Tenzij ze dus minder plasluiers heeft

Dit is inderdaad ook super lastig!! Mijn zoontje drinkt vanaf ongeveer 8 weken al slecht en heb me hier zo druk over gemaakt. Ik snapte gewoon niet waarom hij niet wilde drinken, altijd maar weigeren etc. (Ik gaf overigens flesvoeding).
Tot vandaag (13.5 maand) is het nog geen geweldige drinker. Ik heb het echt geprobeerd los te laten, je kan ze niet dwingen meer te drinken en zodra je zelf gefrustreerd raakt voelen ze dat echt aan. Vooral op dagen dat hij wat ziekig was dronk hij echt nagenoeg niks, wat ik wel deed (toen het mocht) is meer fruit geven of groente die hoog zijn in watergehaltes, om toch wat vocht binnen te krijgen.
Hou de plasluiers in de gaten, minimaal 3 volle luiers per 24 uur. Mocht je nou echt een keer hebben dat ze dit niet haalt, bel dan even de huisartsenpost of huisarts. 
Het ligt echt niet aan jou als moeder!! Sommige kindjes drinken gewoon echt wat minder

Terug
Bovenaan