Baby van 3 naar 2 slaapjes.

<p>Vraagje ons zoontje van 10 maanden slaapt nog veel maar nu merken we dat het slaapje rond 17u nog maar 45 minuten is. Ik wil eigenlijk proberen hem in een ritme met 2 slaapjes te krijgen en dan rond 19u naar bed. Hij gaat nu rond 20u. </p><p>Ik ben benieuwd naar andere ritmes:)</p><p> </p><p> </p>

Mijn dochtertje van bijna 10 maanden slaapt al een tijdje nog maar 2 slaapjes. Tussen de slaapjes is ze ongeveer 3 uur wakker. Ze gaat tussen 18.30-20.00 naar bed. Is elke dag anders en afhankelijk van hoe lang ze slaapt. Je zou kunnen proberen om hem tussen z'n slaapjes wat langer wakker te houden en op die manier te schuiven met z'n bedtijden. 

Onze zoon doet sinds hij 7 maanden is nog 2 slaapjes op een dag. Soms zijn het er 3, als hij z'n dag erg vroeg begonnen is of z'n dutjes kort waren. Die laatste is altijd een powernapje van hooguit 3 kwartier.
Je kunt de tijd dat hij wakker is een beetje proberen te rekken. Aan het eind van de dag ga ik vaak nog een stukje wandelen, boodschapjes doen of samen spelen. Dan redt hij het vaak wel totdat het bad en bedtijd is. 

Terug
Bovenaan