Baby van 3maanden en weer zwanger

3maanden geleden ben ik bevallen van een gezonde meid.
We genieten volop van haar en ze doet het super! Nagenoeg gelijk na de bevalling hadden we het al over een tweede. Als het zou komen, zou het onwijs welkom zijn. Uiteraard waren wij ons ervan bewust dat het gewoon nu al kon gebeuren en was het een bewuste keuze geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Naast blijdschap, was het toch ook wel even slikken toen ik een positieve test in mijn handen had. Ik ben nu waarschijnlijk ruim 6 weken zwanger....
Zijn er meer mama's die dit hebben meegemaakt? Hoe hebben jullie het ervaren? Hoe waren/zijn de reacties uit jullie omgeving? Hebben jullie tips?

Hier precies hetzelfde! Na 3 maanden weer zwanger, was half gepland en zeer zeker welkom. 
Ehm ik was zelf behoorlijk in shock maar eigenlijk ook echt heel erg blij! Ik wilde heel graag twee kindjes dicht op elkaar, had het alleen niet zooo snel verwacht/gepland. Ik gaf nog volledige borstvoeding en gebruikte verder niks. Blijkbaar erg goed vruchtbaar geweest, maar dat zeg ik het was en is ook gewoon zeker welkom. 
Mijn moeder begreep het echt even niet, maar na een week was het omgeslagen im blijdschap. Verder heb ik niemand eigenlijk de mogelijkheid gegeven om iets negatiefs erover te kunnen zeggen. Wel heb ik continu, en nog steeds, reacties van ; je gaat het echt heel erg zwaar hebben in het begin. Dit hoor ik elke dag :)
Ik moet nog 3 weken, en ben er helemaal klaar voor! Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap niet helemaal bezig was met deze baby, mijn zoontje had de volle aandacht nodig, pas nu de laatste weken komt het besef pas echt binnen dat er nog een kleine baby aankomt! 
Ik zou zeggen, geniet ervan! Het is alleen maar leuk voor de kindjes, altijd een vriendje of vriendinnetje om zich heen! En ruzie maken hoort er ook bij, ook dat is ontwikkelen:).
Heel veel gaan genieten van je zwangerschap en je, eigenlijk nog pasgeboren baby. Misschien af en toe even zwaar, maar het gaat je zeker lukken!
Maak je niet te druk over wat anderen zeggen!

Hey, ik ben iets later zwanger geworden na onze eerste. +/- 6 mond. Maar het idee is hetzelfde bij deze leeftijd. Twee weken geleden hebben we onze tweede mogen verwelkomen. Net zoals hierboven al wordt gezegd heb ook ik deze zwangerschap minder bewust meegemaakt want je hebt nou eenmaal je handen vol aan je “huidige baby”. Wij hebben wel heel bewust wat momentjes ingepland voor een pretecho e.d. Om er toch af en toe even extra bij stil te staan. 
Ik was wat betreft het in leven houden/vermaken van twee kleine kids tegelijkertijd best optimistisch en ik moet zeggen dat na de eerste shock en chaos van de eerste week de rust bij ons begint weer te keren. ;) ik heb wat trucjes om vooral de voedingen van de baby door te komen met de oudste. Verder slaapt de jongste nu vooral nog waardoor de dagen niet gek anders zijn dan toen de oudste er nog alleen was.
ook hier erg vaak gehoord dat het heel pittig gaat zijn de eerste jaren. Maar ondanks dat ik nu wel 24/7 wat te doen heb tijdelijk is het erg goed te doen en kijken mijn man en ik er erg naar uit dat ze over een jaartje ongeveer heerlijk samen kunnen spelen! 

Hoi,
Leuk hoor, zo kort op elkaar. Bij mij zit er 19 maanden tussen en net wat je zegt: elk leeftijdsverschil heeft zijn voor en nadelen. Ik moet er zelf niet aan denken dat je eerste kindje bijvoorbeeld 4 is en je dan weer opnieuw van voor af aan begint met zo'n kleintje. Je kunt de drukte maar gehad hebben denk ik dan. 
Groetjes

Wij hebben voor de aankondiging van de tweede voor de oudste een rompertje laten maken met daarop een “to-do” lijstje. Eerst stonden hierop dingen als, geboren worden, leren lachen, leren kruipen etc. En als laatste stond er dan (beetje dikgedrukt) “grote broer worden” en die dan ook afgevinkt met daaronder in het klein de maand en het jaar.  We hebben deze voor de opa en oma’s echt aangetrokken om aan te kondigen, en voor de rest van de wereld een leuke foto gemaakt van hem met het rompertje aan. 
Qua trucjes voor tijdens het voeden, zorg dat je oudste nog steeds gewend is om af en toe zelf in de box te spelen, is perfect als hij/zij op het moment van voeden zichzelf niet overal kan verwonden in huis etc. En verder van tevoren al drinken en wat lekkers ook klaarleggen voor de oudste zodat het een soort gezamenlijk snoepmomentje wordt en niet iets vervelends. 
En misschien niet helemaal verantwoord maar succes 100% gegarandeerd. Als de oudste in een wat chagrijnige bui is dan zet ik gewoon wat leuke liedjes van YouTube op die ik naar de tv stream. Die kan hij vanuit zijn box zien, dan kijkt hij daarnaar, danst af en toe wat mee en speelt ondertussen af en toe wat met zijn speelgoed.

Hoi hoi

Wij hadden 3 maanden na de geboorte van onze zoon zo een leuke verrassing: ook nummer 2 op komst!
De zwangerschap beleefde ook ik minder bewust, mijn aandacht ging vaker toch naar mijn zoon en al het nieuws wat hij liet zien aan ons nieuwe ouders. Onze dochter is met een keizersnede geboren waardoor mijn fysieke herstel wat langer duurde en dus ook de gezellige kraanweken waarbij onze ouders en vriendinnen ons hielpen.
Ja het was soms druk, je levert slaap en lichamelijk energie in, sommige dagen zijn pittig maar het is waar dat je er veel voor terug krijgt. Veel knuffelen op schoot, rustmomenten met fruit en flesjes en de gezelligheid is zo leuk. Ze zijn nu 5 en 6 jaar oud, hebben altijd een vriendje thuis met redelijk dezelfde ontwikkeling en interesses, ( sommigen zeggen dat meisjes vaker wat sneller zijn qua ontwikkeling en ik denk dat dat bij ons ook opgaat) als we eens op een nieuwe plek komen met kinderen die ze niet kennen pakken ze elkaars hand en stappen er samen op af.

Ik ben nu 10 weken zwanger van onze derde, en waar ik het destijds soms pittig vond ontdekte ik laatst bij mijzelf een onzekerheid van: gaat het kind zich niet vervelen? Zou een tweeling niet makkelijker zijn? Dit is onze laatste zwangerschap want het wordt een geplande keizersnede ( heb er dan 3 gehad en dat is de max ) dus een vierde er kort achteraan lukt niet maar qua gezelligheid had ik het zo gedaan!

Goede tips! Bedankt.
En een leuk idee, de aankondiging.
Wij denken er nu aan om te wachten tot Pasen en dan te zeggen dat er volgend jaar extra eieren verstopt moeten worden omdat ze volgend jaar met z'n tweetjes eieren komen zoeken. Zoiets...
Rolientouwen, gefeliciteerd met je zwangerschap. Zo schattig dat ze met z'n tweetjes het avontuur aan durven gaan in nieuwe situaties, dan smelt je toch!
Wij hadden een tweeling ook erg leuk gevonden, voor de eerste zwangerschap. Dat lukte niet. Nu hoop ik stiekem toch wel op een eenling en geen tweeling haha! We gaan het volgende week zien :)
Echt top jullie reacties! Bedankt!!

Terug
Bovenaan