Baby van 4,5 maand wil opeens niet meer slapen

Onze dochter van 4,5 maand wil sinds een week "opeens" niet meer slapen tussen haar één-na-laatste- en laatste voeding. Hiervoor moesten we haar om 23.00 uur echt wakker maken voor haar laatste voeding. Deden we dit niet, kwam ze zelf rond een uur of 2. Nu leggen we haar rond 20.00 uur in bed. De ene keer valt ze dan gelijk in slaap, de andere keer kan dit een hele tijd duren. Maar als ze dan eindelijk slaapt, wordt ze rond half 10 weer wakker. Haar speentje weer in doen, helpt echt niet. Ze huilt zich zelf helemaal overstuur. Uiteindelijk halen we haar er maar uit,omdat we eigenlijk niet weten wat we anders moeten doen. Zodra we haar uit bed halen, valt ze snel in slaap in onze armen. En dan zitten we dus met haar in de armen tot 23.00 uur wanneer ze haar laatste voeding. Daarna heeft ze totaal geen moeite met in slaap vallen. Heeft iemand tips, waardoor ze wel weer lekker slaapt voor 23.00 uur en wij dus weer een beetje avond hebben??
 
je haalt haar dus uit bed en dan valt ze dus in slaap in je armen, en als je haar dan weer voorzichtig terug legt in bed ,slaapt ze dan niet weer verder?dan kijk je gewoon wanneer ze weer komt voor de fles.

onze dochter is nu bijna een jaar maar wij moeten er sinds kort weer naar toe omdat ze aan het dromen is ,of tandjes krijgt.
dan haal ik haar er even uit,gewoon op de arm houden op haar eigen kamer tot ze weer rustig is(meestal is dit nog geen 5 min.)dan heeft ze meestal de duim weer in de mond. dan leg ik haar weer terug en slaapt ze weer verder.
De ene keer hoef ik er helemaal niet heen en de andere keer wel 3 keer,mar gelukkig doet ze dit altijd voor 0.00 gelukkig!

Maar 4/5 maand zit je meestal ook net in zo'n periode van wel/niet doorslapen.
Wat ik zou doen is haar niet meer wakker maken om 23.00 maar gewoon kijken hoe laat ze komt,en waarschijnlijk na een tijdje word dat steeds iets later en later.
Tenminste dat gebeurde bij ons wel.
Maar sommigen blijven standaard tussen 22.00 en 23.00 de laatste fles geven maar dan na verloop van tijd doen ze steeds minder in de fles totdat ze hem in 1 keer weglaten.

Je moet denk ik ook gewoon naar eigen gevoel werken want elk kindje is weer anders.
Succes!
groetjes ilse mv. Finn
 
Hoihoi,

Wij hebben precies hetzelfde...! onze dochter is 2 weekjes en vanaf dag 1 gaat het allemaal goed,heel de dag slaapt ze goed, drinkt de fles prima leeg( nu 7 voedingen per 24u van 110cc)...alleen de avonden zijn drama. we doen haar nu om 19:30 in bad, dan een flesje en naar bed....maar zodra we de trap aflopen begint ze te huilen en dit gaat over in schreeuwen...tot ze totaal overstuur is. we hebben haar er al uitgehaald, laten boeren etc....niets helpt. krampjes zijn het niet,want de rest van de dag heeft ze nergens last van. CB zegt dat dit te maken heeft met de spijsvertering, dat we dan tussen de één-na-laatste en laatste fles een extra voeding mogen geven van bijv 60cc. maar als dat het is zou dit toch na een tijdje moeten komen, het huilen, en niet gelijk na de fles....! Iemand een goed advies....? Ik zie het ook niet zitten de hele avond met haar op te zitten....!

Groetjes een wanhopige moeder
 
Terug
Bovenaan