Baby van 4 maanden wil zitten.

Hi iedereen.

Sinds een paar dagen wilt mijn dochtertje zitten. Maar zij kan nog niet zelf standing zitten. Als ik haar op haar rug leg dan wordt ze boos en wilt zij zichzelf omhoog trekken. Nu is mijn vraag, als ik haar laat zitten opk mijn schoot, is het dan niet slecht voor haar rug?????

Mijn zoontje zat ook al heel vroeg. Merk je dat ze dat graag wil lekker en langzaam gaan oefenen. Mijn zoontje zat al zelfstandig met 4,5 maand en is helemaal gezond geen problemen met zijn rugje. Zou het wel langzaam opbouwen niet meteen uren laten zitten. ?

Vooral zorgen dat ze goed ondersteund wordt! Wij hebben m’n zoontje gevolgd in zijn behoeften, vooral opgelet dat het niet te lang achter elkaar was en dat er voldoende ondersteuning was. Op een gegeven moment ging hij in het wipstoeltje helemaal naar voren zitten, dus dat deed hij echt zelf, en dat konden we dus niet tegenhouden xD

Hi!
Onze dochter is nu inmiddels 5 maanden, maar herken precies wat je schrijft. Zo grappig hè, met dat koppie omhoog.
Ik heb me er best wat in verdiept (maar ben geen dokter), zoals ik het interpreteer moet je gewoon niks forceren en dat voel je echt wel aan. Op schoot zitten moet écht kunnen, hoe leuk! Die van ons schommelt in zitpositie op en neer tussen mijn handen.
Maar hem in de hoek van de bank zittend neerzetten (je ziet dan dat ze wegzakken) en in zitpositie in de kinderstoel, daar zou ik echt nog mee wachten.
Lekker de ontwikkeling van je kind volgen en hoewel ik nu ook advies geef… er zijn zo veel adviezen dat je toch gewoon moet doen waar jullie je goed bij voelen.

Terug
Bovenaan