Baby van 5.5 maand slapen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn kleine man slaapt normaal s nachts echt heerlijk. Maar nu wordt hij al een paar dagen om 6.00 wakker en heeft hij honger. Het cb. Adviseerde om de dag pas echt om 7.00 te starten en hem zijn speen te geven. Dit werkt soms, maar soms ook niet.</p><p> </p><p>Als ik hem dan neerleg bij me dan drinkt hij zijn fles van 180 echt leeg. Maar als ik hem 210 aanbied laat hij op de dag door alle hapjes best wat staan... zo 40 a 50 cc per fles.</p><p>Ik heb het idee dat mijn vriendje flessenmoe is. Hij eet zijn hapjes veel beter..</p><p>Hebben jullie nog tips.. vriendje zit al aan forte 1.</p><p>Liefs</p>

En als je hem om 6 uur een klein flesje geeft van bijv 90 ml en dan weer terug legt? Wij zijn daar niet zo moeilijk in, honger is honger denk ik dan.. je zou ook eens naar het complete slaap/eet-schema kunnen kijken en misschien ergens een aanpassing kunnen doen zodat hij iets later wakker worden in de ochtend?
Aan de andere kant is 6 uur een hele nette tijd om wakker te worden voor zo’n kleintje.. ik snap dat het vroeg is, maar ik weet niet hoe laat hij is gaan slapen maar op zich is het een vrij normale tijd om wakker te worden voor een baby ?
Succes!

Voor een baby is tussen 6 en 7 wakker worden heel normaal. Je kan hem juist beter niet na 7.30 uur wakker laten worden (is ons verteld bij zo'n slaapcursus). Als ons meisje voor 5.45 wakker word, leggen we haar terug. Anders laten we haar nog even tussen ons in en gaat ze spelen e.d. Dan slapen we niet meer, maar rusten we nog wel uit.

Wij hebben altijd een ritme dat hij om 7.30-12.30-16.30 en 20.30 de fles krijgt..
In de ochtend kan er door zijn fruit 5 uur tussen, anders dronk hij amper. Hij gaat s avonds altijd zo rond 21.30 naar bed.. en dan slaapt hij tot 7.00/7.30
Maar kan het zo zijn dat een baby van 5.5 maand gewoon echt toe is aan iets anders en lieten de ouders hier met 6 maanden nog een fles vallen als hij/zij een stevige fruit en groente hap krijgt.
Ik ben ook benieuwd naar hoe jullie schemas zijn met 6 maanden. Liefs

Gewoon om 6.00 voeden. Dat is een prima tijd, helemaal niet te vroeg. Dat 7.00 voeden vind ik altijd zo raar, ze gaan ervanuit dat alle kindjes van 19.00 tot stipt 7.00 keurig doortukken? Onzin, zo werkt het alleen in het boekje.
Op die leeftijd kwamen ze bij mij gerust nog voor een nachtvoeding, of de eerste voeding al om 4.00 of 5.00. Honger is honger en dan kregen ze van mij gewoon een fles.

Eventueel kun je ook 90cc geven ja en een uur later weer 90cc, maar wat je daar mee opschiet snap ik niet echt op dat tijdstip..

Bij mij kregen ze gewoon elke 4 uur een fles, rond 6.30/10.30/14.30/19.00
Lag eraan hoe laat ze wakker waren, soms dat 1e flesje dus al om 5.30. Baby's zijn geen robots en het valt niet altijd zo strak te sturen. Rond 9.00 fruit en rond 17.00 groente.

Oei ik vind dat zo’n achterhaald advies! Baby’s zijn baby’s en honger is honger denk ik dan maar. Wij eten ook niet altijd op gezette tijden.
Ik snap dat 6 uur vroeg is maar opzich voor hem wel een prima tijd!

Mijn ukje 6,5 maand is ‘s nachts nog 2-3x wakker en wil dan voeding (ik geef bv) en geef hem dat ook gerust. Hij drinkt dan niet veel maar wel genoeg om weer lekker te tukken en dat laat ik ook lekker zo. Overdag komt hij keurig om de 4 a 4,5 uur en met de hapjes er tussendoor. Slapen is niet zijn favoriete hobby en dat is de dagelijkse strijd!

Zoals je ziet; elke baby is uniek en doet het op zijn eigen manier. Ik zou zeggen als die om 6uur honger heeft gewoon voeden! Blije baby is blije mama! ?

Mijn zoontje is net zo oud en heeft dit ook sinds een week. Ik heb besloten voor 7u wakker (vaak rond kwart over 6) is 210cc en na 7u is 180cc zodat hij het gewoon volhoudt tot de volgende fles om 11u.
Maar ze zitten rond deze leeftijd in een sprongetje dus daar kan het ook door komen!! Want daarvoor was hij bij ook altijd 7/kwart over 7 wakker.
Ik maak mijn huidige pak fles voeding 1 op en ga dan over op 2. Daar schijnen ze ook wat voller van te zitten.

Terug
Bovenaan