Baby van 5 maanden wil ineens niet alleen in slaap vallen

<p>Hoi!</p><p>Onze zoon van 5 maanden sliep tot nu toe 3 slaapjes overdag (1,5 uur ongeveer) in z'n eigen mandje. We hebben een slaapritueel met slaapzakje aan, gordijnen dicht, liedje zingen in m'n armen en dan legde ik hem neer en viel hij (al zuigend op z'n vingers) zelf in slaap. </p><p>Sinds een paar dagen begint hij echter super hard te huilen zodra ik hem neerleg. Ik he geprobeerd hem gerust te stellen, dat hielp niet. Ook als ik hem oppak en hij kalmeert begint hij weer te krijsen zodra ik hem weer neerleg. De enige manier is nu bij mij in m'n armen in slaap laten vallen (best zwaar die 8 kilo!) met z'n vingers in z'n mond en dan voorzichtig neerleggen. S'avonds valt hij aan de borst in slaap. Snachts slaapt hij trouwens wel gewoon van 21:00 tot 7:00 door. </p><p>Iemand enig idee waardoor dit komt? Verlatingsangst? We zijn ook bezig met een verhuizing, misschien heeft dat er mee te maken? Of is het een slaapregressie? Moet ik maar gewoon toegeven aan het bij mij in slaap vallen in deze periode? </p>
 
Misschien krijgt hij tandjes of heeft hij last van zn oren. Dan beginnen ze ook meteen te huilen als je ze neerlegt. Je zou hem eens een dagje zetpillen kunnen geven en kijken of het verschil maakt.

Als het verlatingsangst is dan zou hij ook moeten gaan huilen als hij in de box zit en jij eventjes naar boven zou gaan.
 
4 maanden slaapregressie? Die vindt plaats tussen 3-5 maanden. Mijn zoontje van bijna 5m slaapt overdag ook veel slechter en is na een paar rommelige weken in de nacht ook nu standaard om 05-5:30 wakker.. 
 
Terug
Bovenaan