Baby van 6 dagen oud poept niet meer (borstvoeding)

Mijn baby is 6 dagen oud. De eerste dagen poepte ze veel, donkerkleurig. Ik geef borstvoeding en het is nu al 60 uur geleden dat mijn baby voor het laatst heeft gepoept (laatste keer was geelachtige poep). Ze plast wel gewoon volle luiers en regelmatig... maar ik maak me erge zorgen over dat ze niet poept. Ik zie overal staan op websites dat baby's van 6 dagen juist heel veel poepen.... what to do? Wat zou het kunnen zijn dat ik verkeerd doe?
 
Hi! Ben zelf 3 juni bevallen en de eerste dagen veel poep, daarna 2,5 dag niks en nu komt ze elke avond een beetje (of om 1,5 dag)

Wij hebben wel in de eerste week 10cc water bij elke voeding gedaan omdat ze enorme krampen had?
 
Daar kan je wel onzeker van worden. Misschien kan je het stimuleren of op gang helpen door een warm badje.  Door het warme water en het ontspannen kan het soms komen of met de thermometer temperaturen. Dat kan soms ook net de nodige prikkels geven. Iets verkeerd doe je echt niet hoor. Onze vierde is nu vier maanden en dit herken ik van alle vier en dan kwam het altijd vanzelf weer op gang.
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Hoe gaat het nu, heeft ze inmiddels alweer ontlasting gehad? Dat de laatste ontlasting geelachtig van kleur was en ze flinke plasluiers maakt, klinkt in ieder geval al goed! De eerstvolgende keer dat ze weer ontlasting heeft, moet dit inderdaad licht van kleur zijn en ook zacht. Verder is het belangrijk dat ze steeds genoeg melk binnenkrijgt. Hoe je dit kunt zien, kun je lezen in dit artikel van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Mocht je toch twijfelen of je hebt andere vragen, neem dan gerust contact op met de VBN. Succes en een fijne borstvoedingsperiode gewenst!
 
Haai

Het kan ook helpen om met de beentjes fiets beweging te doen heeft bij mij zoontje geholpen dan komen de darmpjes in beweging. En met de klok mee op het buikje wrijven.

Succes
 
Terug
Bovenaan