baby van 6 maanden en nog steeds volledige borstvoeding

Ik heb een zoontje van 6 maanden en geef nog steeds bv.Hij krijgt nu ook groente en fruit,maar dat vind hij maar niks(ik ook niet trouwens)wie vind het leuk om ervaringen en tips uit te wisselen?

Groetjes Sandra.
 
Hoi,

Het klinkt misschien wat lullig (niet zo bedoeld hoor) maar zolang jij het niks vind zal je mannetje het ook niets vinden!
Het is voor hem nieuw en jij/jullie zullen hem enthousiast moeten maken voor de nieuwe smaken!
Maak er een leuk moment van want dwingen of iets heeft totaal geen zin. Voedsel (vast) zal straks voor zijn hele leven een belangrijk moment zijn. Natuurlijk om de honger te stillen maar ook gezelligheid enz!
Maak er een ritueel van gezellig aan tafel, kinder cd-tje op enz.
Bedenk dat jij het ook veel lekkerder eet wanneer het gezellig is!
Jullie mannetje natuurlijk ook.
Je kunt na de groente/fruit volgens mij gewoon nog een voeding/slokje bv geven dan heb je toch nog jullie momentje!
Maar ik begrijp je reactie heel goed het is een stukje afscheid nemen van een heel mooi gezellig intiem moment wat tot nu altijd alleen van jou en je mannetje is geweest!
Sucses en het komt goed!

liefs louise
 
hoi,
ik ben begonnen met groente en fruit te geven nadat ik borstvoeding gegeven had, hierdoor was de ergste honger weg en zijn baby's meer geneigd om te proeven. mijn dochter is nu bijna 10 maand maar krijgt nog steeds borstvoeding en daarna pas de "bijvoeding"
zo genieten wij nog elke keer van ons momentje en leert ze ondertussen wel wat smaken kennen.
succes!
 
Tim is bijna 8 maanden en heeft er twee maanden over gedaan om te wennen aan de lepel. Sinds een paar dagen heeft hij (letterlijk) de smaak te pakken en eet hij zijn fruit en groente goed op. Vandaag zijn we ook begonnen om de eerste voeding in papvorm te geven!
Dus heb geduld, oefen samen, het word vanzelf leuker!
 
is bij jullie kindjes de ontlasting ook veranderd?Sebas poepte eerst een paar keer per dag en nu hooguit 1 a 2 x per week.Hij is ook veel meer wakker en doet hazenslaapjes en huilt iets vaker.

Groetjes Sandra.
 
Hoi,

Nadia krijgt nog geen bijvoeding daar begin ik ook mee als ze 6 mnd is (15jan)
en dan geef ik ook eerst bv want dat is toch het belangerijkste want het is maar BIJVOEDING,
ik begin met de rapley methode dat raden ze ook op het cb aan voor de motoriek en dan eerst alleen maar fruit.
Doe gewoon waar jij en je kindje je goed bijvoelen!!

Gean:dat is ook de bedoeling van bijvoeding en toch nog genieten van BV heerlijk is dat!!
 
hey,

En veel geduld hebben. Kinderen moeten soms een smaak 20(!) keer proeven voor ze er aan gewend zijn. Dus als jou zoontje iets niet wil eten, hoeft dit nog niet te betekenen dat hij het niet lust. Hij kent het gewoon nog niet. Gewoon blijven proberen en hem de tijd geven.
 
Terug
Bovenaan