baby van 6 maanden weigert te drinken na 3 uur 's middags

Hoi allemaal, mijn zoontje is nu 6 maanden en krijgt nog volledige borstvoeding. Hij krijgt verder een fruithap, brood (aangeraden door CB omdat ze hem te klein vonden) en avondeten. Normaalgesproken zou hij om 7, 11, 15 en 19 uur een voeding krijgen. De eerste 3 voedingen drinkt hij goed, maar na 3 uur weigert hij elke vorm van drinken. Zowel borst als fles, ook geen thee of water, niks. Ik heb al geprobeerd om hem geen avondeten te geven maar alleen drinken aan te bieden, maar dan schreeuwt hij het uit.

Op de dagen dat hij naar de opvang is drinkt hij 's morgens gewoon uit de borst en krijgt hij om 11 uur en 3 uur een fles van 200 cc borstvoeding. Die drinkt hij altijd leeg. Bij elkaar drinkt hij dus denk ik zo'n 600 cc op een dag. Weet iemand of dat genoeg is en of een baby van die leeftijd wel zo lang (van 3 uur 's middags tot de volgende ochtend 7 uur) zonder drinken kan?? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi,
Dat is vreemd, ik gaf op die leeftijd nog een x of 8bv denk ik, zou niet weten wat het kan zijn, ik zou even het cb of LLL of BVN bellen en eens even navragen, weet het anders ook niet, maar 3x is wel erg weinig op deze leeftijd!
Succes Gr MJ
 
ik denk dat ik hem maar weer rond 11 uur wakker ga maken voor nog een extra voeding... ik weet het anders ook niet meer. Vandaag ben ik ook met hem naar de osteopaat geweest en die heeft geconstateerd dat zijn nekje erg stijf is en vast zit. Daar zal hij dus ook behoorlijk veel last van hebben.
 
Op zich is 600 cc niet te weinig of zo hoor, prima zelfs denk ik, daarbij krijgt hij fruit... nou daar zit ook vocht in. Je kunt ook proberen extra vocht aan het fruit of warme hap toe te voegen. Of je kunt wat yoghurt gaan geven. ik weet niet of hij dat op deze leeftijd al mag hebben.

Ik snap je bezorgdheid, Ik zou hem ook om 11 uur even wakker maken voor een voeding, maar misschien wordt dat dan ook weer een gewoonte en zit je er weer weken aan vast.

Misschien is het een optie om het op deze manier te gaan doen:

7 uur 1e voeding
10 uur fruit
12 uur brood met 2e voeding
16.30 warme hap met 3e voeding
19 uur nog even de borst proberen

het kan zijn dat hij veel vocht in een korte periode krijgt waardoor hij genoeg heeft. als je het meer spreidt krijgt hij misschien meer dorst!

Succes ermee... en bedenk dat ze soms een moeilijke drinkperiode hebben. Hier is het op dit moment weer een probleem met sap/thee/water... melk prima maar de rest.... mijn dochter is 1 jaar. net geworden. Het gaat vast vanzelf weer over. Ik hou 500 cc aan en als ze die gehad heeft neem ik er genoegen mee...
 
Misschien helpt het om te bedenken dat hij de borst van 7 uur niet wil.... hij drinkt om 3 uur wel, dus daarna kan hij minstens 4 uur vooruit... daarnaast krijgt hij nog (natte) groente... waarschijnlijk heeft ie om 8 of 9 uur meer zin in een borst...
 
Bedenk dat het cb van groeicurves uitgaan die gebaseerd zijn op flesvoeding.
Kinderen die flesvoeding krijgen groeien over het algemeen sneller dan kinderen die borstvoeding krijgen.
Dat je kind onderin de curve zit is dus heel normaal bij borstvoeding.
Staar je niet blind op die curve.
Als je echt goed wilt vergelijken met andere kinderen neem dan de curve die gebaseerd is op borstvoeding zodat je geen vertekend beeld krijgt.

Als je kind blijft groeien en aankomen, actief is, vrolijk en goed slaapt, zou ik me niet meteen zorgen gaan maken.
Ieder kind is anders.
Misschien heb je gewoon een wat kleiner kind dat toekomt met wat minder voeding.
 
Terug
Bovenaan