Baby van 6 maanden wil bijna gern melk meer drinken

Zoals het onderwerp al zegt: onze zoon van 6 maanden wil zijn fles van 11u en 15u niet meer drinken. Hij weigert pertinent. De flessen van 7u en 19u gaan er nog wel in. Helemaal op zelfs. Om 9u krijgt hij fruit en om 17u groente. Vanmiddag al een broodje geprobeerd, dit gaat, maar nog niet van harte. Hij zal vast moeten wennen aan de structuur. Roosvicee gaat matig, af en toe een paar slokjes. Hij mist 2 complete flessen van 200ml op dit moment. 's morgens en 's avonds krijgt hij 210 met 7 scheppen.
Normaliter was dit geen probleem en dronk alles tot de laatste druppel op.
Volgende week naar Frankrijk, dan heeft hij dat vocht echt wel nodig..

Iemand tips?

Ps: hij zit volgens de kalender in een sprong, maar de ' lastige ' periode heeft hij al gehad.

Ik zou zelf meteen het cb bellen. Hopelijk lost het zich na een paar dagen op! Anders kan je melk door de groente geven of brood gedept in melk, een soort broodpap als hij op die manier wel aan meer vocht komt.
zou hij toe kunnen zijn aan meer zelfstandigheid? Een fles met handvaten, 360 graden beker, anti lek/rietjes of tuitbeker die hij zelf vast kan houden? drinkt hij uit een open beker waar jij ook uit drinkt?
succes

M'n zoontje van 6,5 maand slaat ook de fles van 11:00 u over. Nu af en toe weer gedeeltelijk. Hij gaat denk ik van 5 naar 4 voedingen door zijn fruithapje. Hij drinkt nauwelijks uit de tuitbeker maar ga het vanaf nu wel vaker aanbieden. Die van 15:00 u heeft hij maar twee dagen overgeslagen. Zolang hij goede plasluiers heeft en tevreden is zou ik me niet al te ongerust maken. Wat heeft het CB gezegd?

Ik zit met het probleem dat mijn kleine man zijn ochtend fles niet leeg drinkt. Dit is al een week ofzo. Hij is volgende week 6 mnd. Wij gaven 5 x 180/6 over de hele dag liet hij altijd wel een beetje staan. Heb cb gebeld en die zeiden 'laatste fles 23.00 uur laten vallen'. Dit ging goed, is niet de nacht gekomen. Maar evengoed vanmorgen de fles weer niet leeg, net 100 ml. verder drinkt meneer goed
Wij geven nu 4x 180/6. Hij mag vanaf vandaag broodje, hij krijgt al fruit en groente en om 19.00 papfles. Denk dat mijn kleine man klaar met melk is:(.

De verpleegkundige van het cb raadde telefonisch aan om geen fruit meer te geven. Dan moest hij om 11u wel zo'n honger hebben dat hij wel melk zou gaan drinken. Zelf leek het mij vreemd om een stap terug te gaan ipv vooruit. Afijn, geprobeerd, en ja idd. Honger als een paard natuurlijk en slobbert de hele fles leeg. Toch zat dat mij niet lekker. Hij hoort toch juist minder melk te drinken en meer vaste voeding.?? Oke onze zoon slaat met fruit 2 flessen over, ook weer niet de bedoeling. Een dag later had ik een afspraak bij het cb. Een hele fijne arts daar. Die gaf aan dat hij waarschijnlijk de flesvoeding een beetje zat is. Geef 'm maar brood. Klein flesje er bij en zie maar hoe het gaat. 
Nu lukt brood natuurlijk nog niet supergoed, toch eet hij wel een paar stukjes per dag. De melk wil hij nog steeds niet. Ook geen pap in fles of van het bord. 
Het lijkt dat hij aan die paar stukjes brood niet genoeg heeft, logisch. Hij wordt na 3 kwartier slapen alweer wakker 's middags. Normaal sliep hij dan ca 2.5 uur. Ook dan geen fles. Alleen 's morgens en 's avonds nog. 
Volgens de arts krijgt hij genoeg vocht binnen met 2 papflessen, fruit, yoghurt. 
Ik ga maar gewoon met de stroom mee, haha. 

Nou, we hebben de vakantie overleefd. Baby drinkt nog steeds bar slecht. Nu ook de ochtend en avondfles. Max 100ml, vaak nog minder. Nu we weer in NL zijn, ben ik er wel klaar mee om de strijdt met hem aan te gaan. Weigert hij nu, prima dan maar geen fles. Brood gaat nu wel heel goed. Hij eet nu 1 boterham tussen de middag. Hij wil daarna geen fles meer, ook geen klein beetje. 
Wat 's avonds en 's morgens af en toe wel lukt, is liggend de fles geven hetzij in bed of op de grond. Hij kan m alleen zelf nog niet vasthouden. Misschien als dat zou lukken, het allemaal soepeler zou gaan. Verder fruit, groente en yoghurt gaan goed. 
Hebben nu een nuby Drinkbeker en difrax fles met handvaten aangeschaft, kijken of hij zelf kan leren drinken. 
Tips zijn nog steeds welkom. 

Nou, we hebben de vakantie overleefd. Baby drinkt nog steeds bar slecht. Nu ook de ochtend en avondfles. Max 100ml, vaak nog minder. Nu we weer in NL zijn, ben ik er wel klaar mee om de strijdt met hem aan te gaan. Weigert hij nu, prima dan maar geen fles. Brood gaat nu wel heel goed. Hij eet nu 1 boterham tussen de middag. Hij wil daarna geen fles meer, ook geen klein beetje. 
Wat 's avonds en 's morgens af en toe wel lukt, is liggend de fles geven hetzij in bed of op de grond. Hij kan m alleen zelf nog niet vasthouden. Misschien als dat zou lukken, het allemaal soepeler zou gaan. Verder fruit, groente en yoghurt gaan goed. 
Hebben nu een nuby Drinkbeker en difrax fles met handvaten aangeschaft, kijken of hij zelf kan leren drinken. 

Hij vindt drinken uit een gewone beker ook wel prima, maar hij laat dan wel flink wat uit z'n mond lopen. 

Terug
Bovenaan