baby van 6 weken slaapt zo veel

Dag allemaal,

Dit is absoluut geen klacht, maar vraag me toch af of er meer moeders zijn met baby's van ca. 6 weken, die superveel slapen.
Onze dochter slaapt 's nachts zo 6 à 7 uur achter elkaar en vannacht zelfs van 23.00 tot 8.00 uur. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt, omdat ik had gelezen dat ze niet langer dan 10 uur zonder voeding mogen.
Daarnaast slaapt ze overdag ook heel veel.
's Morgens na de eerste voeding is ze altijd even wakker, dan gaat ze even op het speelkleed en daarna in bad. Vervolgens slaapt ze de hele dag (wel moet voedingen om de 4 uur, maar valt daarna gewoon in slaap) tot 's avonds. Vaak is ze 's avonds dan wel weer wat wakkerder en aanhankelijker.

Zijn er meer baby's die zo hun eerste weken/ maanden doorbrengen?

liefs
Laura

 
Hoi Laura,

Het is heel normaal dat zo'n jonge baby nog veel slaapt. Ons dochtertje sliep de eerste 2 maanden ook bijna de hele dag en nacht. Alleen rond de voedingen was ze dan even wakker. Je zult merken dat dat in de komende weken langzaam zal veranderen en dat ze dan af en toe een uurtje wakker blijven.
Geniet lekker van je rust nu!

Groetjes Eefje
 
Wees blij dat ze veel slaapt en niet veel huilt. Veel baby's rond deze leeftijd huilen veel. geniet er lekker van, want het drinken alleen kost al erg veel energie voor zo'n ukkie... daarom slapen ze constant. En als je haar voor je gevoel mist.... hou je haar iets langer op, zodat ze nog even in je armen slaapt... daar kon ik altijd zo van genieten...
 
Klinkt heel gezond hoor. Onze baby slaapt nog steeds veel (3 mnd oud), ze heeft het kennelijk nodig. Ik vroeg aan de kinderarts op het cb of ik haar dan wakker moest maken voor de voeding, maar hij vond van niet. Als het tijd is voor een voeding en mijn kleintje slaapt nog diep, dan zet ik de deur vaak wat wijder open, ga een beetje rommelen in haar kamer, was doen e.d. meestal begint ze dan een beetje wakker te worden. Heerlijk toch, zo'n slaapkopje :) Kortom; herkenbaar hoor. Ik denk dat we ervan moeten genieten.
 
Onze zoon sliep/slaapt nog steeds zo veel. Meneertje is inmiddels 7,5 maand oud en ik moet hem nog steeds elke ochtend om 0900 uur wakker maken. Hij ligt dan om 1030 uur weer op bed is dan om 1300 uur weer wakker tot 1430 uur en slaapt dan tot 1700 uur. Dan gaat hij rond 1900 uur weer naar bed om 2045 maak ik hem wakker voor zijn laatste fles leg hem terug in bed en slaaapt weer.

Toen hij 6 weken was heb ik hem ook regelmatig wakker moeten maken omdat er anders te lang tussen zijn voedingen zat.

Geniet ervan zolang het kan, voor je het weet is het voorbij en worden het handenbindertjes!

Groetejes,

Miriam
 
Hallo,
Heel herkenbaar...
Onze zoon slaapt vanaf zijn geboorte ook erg veel, nu nog. Hij is bijna 5maanden. Merk wel dat de slaapjes overdag korter worden maar tussen de flessen door slaapt hij nog steeds.

Geniet er maar lekker van, dat zeggen ze tegen mij ook! Voor je het weet slaat het om....
 
Hallo,

Hier ook heel herkenbaar, wij moesten onze dochter ook gewoon steeds wakker maken voor de fles.... En nog is het zo'n heerlijke slaper, ze is nu ruim 11 maanden, maar altijd zo makkelijk met slapen...

In onze vriendengroep is dat wel heel anders, dus lekker van genieten...

Maar wel grappig dat je je dat zo afvraagt. Omdat al onze vrienden het alleen maar hadden over slapeloze nachten en amper slapen overdag, hebben wij op het CB gevraagd of het wel normaal was dat onze meid zo sliep... Heerlijk! En heel normaal...
 
Terug
Bovenaan