baby van 6mnd- steeds eerder wakker

Hallo, onze dochter van 6 mnd sliep eigenlijk vanaf het begin hartstikke goed, vrijwel snel sliep ze ook door. Maar de afgelopen 2-3 weken wordt ze steeds eerder wakker. De eerste week was het rond half 6, maar dan konden we dat nog even rekken tot bijna half 7 en dan kreeg ze haar flesje. Eergisteren begon ze opeens om 0.30 uur heel hard te huilen, ze lag met haar hoofd tegen  hoofdeind van het bedje. Luier verschoond, "uitgelegd" dat het nog te vroeg was en dat ze moest slapen en terug in bedje gelegd. En ze sliep verder de hele nacht. Maar vannacht werd ze om 4.30 uur wakker, ik heb even gewacht en dacht, misschien valt ze weer in slaap. Maar na een kwartier begon ze steeds harder te huilen. Dus precies hetzelfde gedaan als de nacht ervoor, maar deze keer wilde ze niet slapen. Na weer ca 10 min toch een flesje gemaakt (90 cc maar), deze dronk ze op en ging dan verder slapen. Ik vind het lastig om in te schatten of ik haar wel/geen fles moet geven of haar toch moet laten huilen (om haar hier niet aan te laten wennen).Als ik haar kamertje binnen kom, is ze altijd meteen heel vrolijk. Zou ik me hier gewoon bij neerleggen en elke keer een flesje geven (die 90 cc is de helft van wat ze normaal krijgt) en hopen op "betere" tijden?
Bedankt voor jullie tips!
 
Hallo,

Ik heb een zoontje die bijna 6 maanden is. Ook hij sliep al vrij snel door en ook sinds een paar weken wordt hij wel eens 's nachts wakker. Ik gaf toen ook een flesje en dan sliep hij ook door. En bij mij precies hetzelfde zodra ík z'n deur openmaakt lacht hij en is hij erg blij me te zien. Hij slaapt ook sinds een paar weken onrustig dat hij echt huilend wakker wordt vaak als ik dan z'n speentje in z'n mond stopt en even over z'n hoofdje wrijft dan is het weer goed. Het advies van het CB was om de fles van 18.00 uur ipv 180cc 200 of 210 te geven, de laatste fles gewoon 180cc en er pap bij te doen.
Dit doe ik nu en het gaat goed, ik merk alleen wel dat de dagen dat hij naar het kinderdagverblijf is geweest 's nachts vaker onrustig slaapt wat te maken zal hebben met alle indrukken van daar.

Succes en laat het me weten of het beter gaat!
 
Ze krijgt 3 flessen van 180ml+6 schepjes en de laatste fles (om 19.30 uur) 210+7+rijstebloem. Ook krijgt ze haar fruit en groentehapjes. Ca 1,5 maand geleden had ze ook zo'n periode, toen kreeg ze nog 5 flessen, waarvan de laatste rond 22.30 uur. Op het CB zeiden ze dat ze misschien toe was aan minder flessen, omdat ze dan rond 22.30 al te diep sliep. Dat hebben we dus uiteindelijk geprobeerd en het scheen te werken. Tot nu toe dan;-)
 
Hoi Gingie,

Ik kan me herinneren dat bij ons het ritme/eetschema elke 6 weken wel veranderde. Dus wat dat betreft...:) Het aantal voedingen is volgens mij niks mis mee.
Daarom even iets wat ik had gehoord op een contactochtend van VBN. We hadden het op gegeven moment over pap maken van borstvoeding en zodoende kwamen we op rijstebloem. Iemand vertelde dat er in rijstebloem heel weinig voedingsstoffen zitten. Je krijgt dus wel een pap, die wat minder snel verteert, maar echt veel zal het niet helpen qua vulling op de langere duur. Wat je zou kunnen proberen is overgaan op gewone pap. Dat voedt meer dan rijstebloem.
Het schijnt overigens niet uit te maken of je de pap dan 's morgens geeft(evt van een bordje, dan kan je het nog dikker maken) of 's avonds. Sommige kinderen hebben er juist last van als ze voor het slapen gaan nog zo'n zware voeding krijgen. Maar dat is per kind verschillend.

Mijn zoontje werd op gegeven moment ook 's nachts weer wakker. Ik geloof vanaf een maand of 8. Wij gaven hem toen maar een flesje drinken, maar dat is weer slecht voor de tanden als je daarmee boven de 7 eet- of drinkmomenten uitkomt. Inmiddels krijgt hij water als hij 's nachts wakker wordt. Dit gaf in het begin wel strijd, dus misschien hadden we beter gelijk met water kunnen beginnen haha.

Nou wie weet werkt het met de pap en anders een slokje drinken/water, want misschien heeft ze wel gewoon dorst. Ik heb ook altijd dorst als ik 's nachts wakker wordt.

Groetjes, Yvett
 
Terug
Bovenaan