baby van 6wk al 4dagen geen poepluier

hallo allemaal,

mijn dochter van 6 week heeft nu al 4 dagen geen ontlasting meer gehad, ik ben 3 week geleden overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding , is het dat de darmen nog moeten wennen?
ze had voor die tijd 1keer in de 2 dagen een poepluier maar dit vind ik wel erg lang duren, ze heeft 2 dagen geleden erg lang zitten huilen echt tegen hysterisch aan, maar dat is nu ook weer over.
ik las op het internet dat je dan een theelepeltje vruchtensap mag geven bij verstopping dus dat heb ik net maar gedaan.
heeft iemand ook ervaring met telang wegblijven van de ontlasting??

groetjes diane

Hoi,

Ik vind 4 dagen ook best lang. Het zou kunnen liggen aan de voeding, maar na 3 weken zijn baby's meestal juist er wel aan gewend. Als ze morgen nog geen ontlasting heeft zou ik de huisarts even bellen.
Wat dat betreft zou het makkelijker zijn geweest om dat vandaag te hebben gedaan ivm het weekend.
Een vriendin van mij gaf ook altijd een  beetje jus d'orange aan haar dochtertje en dat hielp goed. Wat meer water bij de fles, ongeveer 10 ml, wil ook wel eens helpen.
Veel succes.

Groetjes

hoi diana,

ik las net je berichtje,

wij zitten(zatten) met het zelfde probleem met onze zoon van bijna 4 weekjes.
het ging hier helaas helemaal mis met de BV. dus over op de fles, tijdens de BV poepte hij bij iedere voeding en nu hooguit 1 a 2 keer per dag, maar na een paar dagen kwam er helemaal geen ontlasting meer, hij stond helemaal krom van de pijn en was wel continu aan het drukken.
na 3 dagen toch maar even naar de huisarts gegaan, volgens hem had hij een wondje bij zijn anus waardoor hij stopte met drukken (door de pijn) hij is getoucheerd en kreeg daarna 3 poepluiers.
de dag erna was het helemaal weer mis, sáv naar de doktersdienst geweest, kwam door de darmkrampjes en hier kun je helaas niks aan doen.
het kon wel 10 dagen duren voor er een poepluiers zou komen.
daar had ik geen zin in om op te wachten, omdat ik zag dat hij veel pijn had, dus ik ben zelf gaan toucheren met de termometer.
sudocreme eraan en heel voorzichtig de thermometer bewegen binnen no time had hij een poepluier.

Hoi hoi,

Mijn zoontje was 5 dagen oud en had nog steeds niet gepoept, hij gilde het uit.
De hele nacht met hem opgezeten en zelfs de kraamhulp (een hele ervaren damen), wist niet wat ze er mee aan moest. Zelfs de fles bleef er nu niet meer in en ging met een grote boog tegen de kledingkast aan (aan de andere kant van de kamer). Toen hebben we hem een klein spuitje met lauw water gegeven (in de mond) en de dokter gebeld.
Toen de dokter kwam had mijn zoontje, gelukkig eindelijk weer gepoept.

Maar dit is natuurlijk geen dokters advies.

Veel succes.

hoi,

Misschien moet je eens een klein beetje olijfolie in de fles doen. Dit help heel goed bij onze zoon.
Hij poepte bijna pinda's hahaha ook vreselijk pijn bij het poepen maar het gaat een stuk beter als je om de paar dagen een beetje olie erbij doet
Succes.

groetjes natascha

Hoi,

Ook ik maakte me zorgen toen mijn dochtertje van 1 a 2 x per dag een poepluier, naar 1 x per week ging. Volgens het cb is (mits je bv geeft) tot 1x per 10 dagen nog normaal. Na een paar maanden veranderde haar ontlasting patroon weer naar ongeveer 1x per dag. Zo lang haar ontlasting niet te hard is, zou ik me geen zorgen maken.

Hai,

Mijn zoontje heeft hier ook ontzettend veel last van gehad!!
Uiteindelijk naar de huisarts en van hem kreeg ik lactulose (laxeermiddel). Dit krijgt hij iedere dag een klein beetje zodat hij 'lekker' kan poepen. Het is nu over met dagenlang huilen en drukken. Hij poept nu bijna iedere dag en is een stuk rustiger. Het blijkt dat Lactulose zijn darmpjes niet lui maakt en je het gerust tot de 4 maanden mag geven.

Ik heb overigens ook CinaBaby van VSM geprobeerd, maar dit wil bij hem niet helpen.

Gr. Lieke

Terug
Bovenaan