baby van 7 maanden op wintersport

Beste moeders,

Wij gaan in maart met onze dochter van dan 7 maanden een weekje op wintersport. Alleen weten we nu niet hoe we haar het beste kunnen vervoeren in de auto. Ze mag in de max cosi niet langer dan 2 uur zitten. We hebben wel een safteykit (reiswieg voor in de auto voor lange afstanden)  gevonden, maar dit is voor baby's tot 6 maanden. En ik ben bang dat ze daar in maart te groot voor is, aangezien ze nu al bijna niet meer in de kinderwagenbak past.

Wie heeft een oplossing voor me?

Alvast bedankt!

Groeten Nathalie
 
Hoi,
Vorig jaar zijn we met ons dochtertje van toen bijna 6 maanden naar oost Duitsland gereden. Dat was een rit van zo'n 8 uur.
We hebben haar gewoon in de maxi cosi meegenomen en dat ging prima.
Die twee uur is een richtlijn zodat je kindje er niet iedere  dag meer dan die twee uur in zit. Maar wanneer je op vakantie gaat kun je je kindje er gewoon in meenemen.
 Fijne vakantie!!
 
Hoi Nathalie,
Wij zijn vorig jaar met onze dochter Muriël in de zomer naar Zuid-Frankrijk gereist,
ze was toen acht mnd. en in de maxi cosi. Wij hebben s'nachts gereden
en ze sliep heerlijk. Eerst was ik van plan om haar telkens om een paar uur
eruit te halen ivm met dat ze er eigenlijk maar 2 uur achter elkaar mogen inzitten
maar ze sliep zo lekker en als ze dan een keer wakker werd dan stoppen we even
en kon ze er uit. Voor een keer is het niet erg zo"n reis.Alvast veel plezier.
Wij gaan over drie weken naar Oosterijk, en ik vind het ook elke keer weer spannend
hoe de reis zal verlopen. Groetjes Miranda
 
hoi,

ik zou er inderdaad niet zo veel zorgen om maken het is inderdaad niet dat ze elke dag er zo lang in zit en als ze wakker is kan je haar er even uit halen maar als ze slaapt gewoon laten.
wij gaan al sinds dat onze zoon 3 maanden was naar midden frankrijk elk jaar wel en soms 2x en wij halen ze er niet steeds uit, en een aanrader is snachts rijden vooral als ze nog klein zijn hun slapen wel das wel lekker hoor en heb je geen jengelend kind (als het goed gaat) maar je moet er zelf wel tegen kunen want als je zelf niet in de auto kan slapen en de volgende dag na een vermoede een druk kind om je heen habt is het wel even door bijten dus je moet wel even bij je zelf te raden gaan of je dat kan.

maar verder een hele fijn reis en mooi vakantie toegewenst.

groeten brigitte bas en thijs
 
Vorig jaar december was ons zoontje 9 weken.
Wij zijn toen op wintersport gegaan, met de caravan. Dus dan is het, als je geen files enzo hebt, een reis van zo'n 14 á 15 uren (tussendoor een overnachting, das het voordeel van je eigen sleurhut achter de auto!). Hij vond het heerlijk, lekker slapen enzo.
Niks aan overgehouden. Zoals velen al zeggen: doe je kind niet élke dag zo lang in de maxicose...
En met 7 maanden slapen ze natuurlijk niet zoveel meer, maar het kan best zijn dat ze dan juist weer wat meer slapen door het lekker geschud van de auto!

We zijn nu net weer terug van wintersport, ons zoontje is inmiddels 15 maanden. Hij vond het weer heerlijk in de auto! Vermaakt zich prima, en slaapt wat meer. Geen probleem. Neem wel wat speelgoed mee!

Alsvast heel veel plezier!
 
Terug
Bovenaan