Baby van 7 maanden slaapt ineens slecht

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 7 maanden ondertussen. Sinds ze 4 maanden was, sliep ze perfect door tot 7.30u en soms langer. Ze dronk ook goed haar flesjes. Nu sinds bijna 3 weken geleden is ze goed ziek geweest. Ze had een keelontsteking met 38,6 graden koorts 1 dag. Daarna nog wel last, maar het beterde wel. Ze dronk en at wel slecht, maar dit is ook weer goed.

Sinds vorige week maandag ongeveer slaapt ze niet meer door de nacht. Het begon met om 5u wakker worden, de dag erna 4u, dan werd het terug 5 en 6u. Sinds gisteren ineens 3u en afgelopen nacht zelfs 1u. We zijn constant wakker en moeten haar een flesje geven. Ze drinkt dat gewoon perfect leeg en dan duurt het 30 min vooraleer ze weer in slaap valt. Helaas ben ik ondertussen ook wat ziekjes geweest en er nog niet echt bovenop gekomen. Ik wissel af met mijn vriend om in de nachten op te staan. Het is natuurlijk heel vermoeiend en zeker ook haar terug in slaap krijgen en dan is ze na 3u weer wakker enzovoort.

Ik weet niet goed wat ik nog kan doen. Ik heb geprobeerd haar een grotere fles te geven 150ml ipv 120ml. Dat lukt niet. Ze wordt eveneens vroeg wakker. We zijn al enkele dagen achtereen gaan wandelen zodat ze wat frisse lucht kreeg. Dit werkt ook niet. Ook wat vroeger te slapen te leggen lukt ook niet. Normaal ging ze om 21u slapen. Nu is dat 20u. Maar ze blijft energie hebben en na een uur pas slaapt ze helaas pas. Dus dit werkt ook niet. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Ik dacht eraan Nutrilon Satisfa te proberen zodat ze misschien meer verzadigd geraakt, maar ik denk niet dat dit echt het probleem is. Bij deze ten einde raad. Hebben jullie misschien tips?

Terug
Bovenaan