Baby van 8,5 maand

<p>Hey iedereen , onze dochter is altijd een goeie slaper geweest... nooit geen problemen gehad. Maar nu de laatste tijd en zeker de 2 laatste nachten zijn het rampen... word krijsend wakker en we krijgen ze met niets rustig... en het is alleen snachts. Herkent iemand zich in deze situatie? We begrijpen er niets van ?</p>

Jup, begon bij ons rond 10 maanden. Ik vond het altijd behoorlijk beangstigend. Ze leek dan ook niet echt wakker en werkelijk niets kon haar troosten. Normaal was oppakken en wiegen voldoende. Zelfs een keer bijna de huisartsenpost gebeld, omdat we dachten dat ze pijn had. Het huilen ging door merg en been. Uiteindelijk als laatste redmiddel (want wie gaat er nu midden in de nacht een baby tv laten kijken) een filmpje opgezet om haar af te leiden en toen leek ze pas ‘wakker’ te worden en werd ze rustiger. Vervolgens viel ze met een klein flesje, tussen ons in in slaap. Het leek wel alsof ze nachtmerries had. Gelukkig was het een fase en heeft ze het enkele weken om de paar dagen gehad voordat het stopte. Nu kan ze ook nog huilen in haar slaap (dromen) maar dan is een speentje en aaien over haar hoofdje totdat ze rustig verder slaapt voldoende.

Mijn oudste is 3 en vanaf kleins af aan een heel goede slaper. Snachts nooit geen problemen mee gehad. Mijn jongste is nu ruim 6 maanden en slaapt sinds een paar weken ein-de-lijk wat uren achter elkaar. De kie-ke-boe methode heeft hierin heel goed geholpen; kort troosten, hetzelfde zeggen en doen en weer gaan, eventjes wachten en als ze blijft huilen weer op dezelfde manier troosten en weer gaan. Doordat je constant hetzelfde doet wordt voor haar snel duidelijk dat ze niet alleen is maar dat ze ook geen uitgebreide aandacht krijgt. Ze ze daardoor snel ervaren dat het oke is om weer in slaap te vallen.
Babys rond de leeftijd van 8 a 9 maanden kunnen weer last hebben van slaapregressie. Verlatingsansgt speelt hierin een belangrijke rol. Dat zou goed kunnen verklaren waarom ze nou ineens huilend wakker wordt.

Bij onze dochter precies hetzelfde, begon ook rond de 8 maanden met meerdere keren per nacht krijsend wakker te worden. Uiteindelijk heeft deze fase een week of 6 geduurd en daarna was het opeens over!

Ben blij dat er nog ouders dit meemaken. Want het gaat idd door merg en been. Over paar dagen terug zei ik en mijn man nog tegenelkaar "amai wij hebben toch een zalig kind hè , die slaapt super goed en nooit problemen!" We hadden beter gezwegen ?. 
al goed is het een fase en geraken we hier wel weer door. Bedankt voor de tips en info! ?

Terug
Bovenaan