Baby van 8 maanden weigert fles en pap

Mijn zoontje van 8 maanden weigert al een tijdje de fles. We zijn dus al overgestapt op pap van bambix en ik maak van opvolg melk havermout. We lopen al met hem in het ziekenhuis omdat hij te weinig was aangekomen. Hij is altijd al een slechte drinker geweest. Advies in het ziekenhuis was dat we vaker de fles moesten aanbieden. Resultaat daarvan is dat hij nu helemaal geen fles meer wil. Alleen protesteert hij nu ook bij het geven van de pap. Wij mochten geen yoghurt meer geven maar dat vind hij wel erg lekker.

Iemand tips wat we nog kunnen doen? Speciale opvolg melk op iets? Wij weten het niet meer.

 
Hoe gaat het met fruit en groente? En beker diksap/water/lauwe thee krijgt hij dat ook aangeboden? Hij hoeft nu nog maar 3 flessen, ik zou het anders in een andere tuitbeker proberen aan te bieden. Als hij er goed uit drinkt met yoghurt belonen? Aangezien hij dat wel hebben wil, jammer dat ze hem.dat dan verbieden. Er is ook pap.met vanillesmaak. Hier ook een zoontje van bijna 8 maanden. En hij wil geen pap, vind hij niet lekker. 
 
 
Groente eet hij het best. Fruit gaat wel maar hij is er ook snel weer klaar mee. we bieden hem water/diksap/lauwe thee aan. Paar slokjes en dan is het weer goed. Dat doen we de hele dag een beetje door zodat hij aan 80 tot 100 ml extra vocht komt. 
Hij lijkt vooral de smaak van melk niks te vinden. En er volledig klaar mee te zijn. Heb verschillende smaken bambix. Allemaal dezelfde reactie. 5 happen en dan is het wel weer goed. 
Bestaat er iets waardoor hij wel zijn voedingsstoffen krijgt maar niet gebonden is aan de opvolg melk? Hij krijgt door het eten al extra calogen om meer calorieën binnen te krijgen met minder eten. 
 
Ook met ons zoontje de ervaring dat wanneer hij iets niet wil overstimuleren het juist alleen maar erger maakt. Daarnaast zal je over 3 maanden sowieso het advies krijgen om van de opvolgmelk af te stappen en op normale zuivelproducten over te gaan. Natuurlijk is het nu wel aan de erg vroege kant maar aan het einde van de dag kan je je kindje moeilijk dwingen. Dat maakt het alleen maar een groter probleem. 
 
Mals hij yoghurt wel lekker vind zou ik hem dat gewoon lekker geven en voor de rest zijn repertoire flink uitbreiden op het gebied van fruit, groente, brood etc. 
Mooi de tip van een andere beker kan goed helpen. Ons jochie wou eerst vrij weinig andere dingen drinken dan zijn melk. Hooguit een paar slokken water/thee/diksap per dag. Een tuitbeker vond hij ook niks, maar toen ik een rietjes beker (anti-lek) probeerde vond hij dit helemaal geweldig. Wie weet wil jouw kindje als hij hier “zelf” uit leert drinken zelfs wel wat melk drinken af en toe. En anders maar niet, zolang hij maar genoeg andere voedingsstoffen binnenkrijgt komt het wel goed. 
 
Zou er misschien ook een soort chocolademelk voor baby’s/ jonge kinderen bestaan die niet heel ongezond is maar waardoor je wel zijn opvolgmelk kunt geven ongemerkt aangezien het aan de smaak ligt? Misschien een idee om uit te zoeken

 
 
Ons zoontje had ook al heel vroeg (net 3 maanden) van zijn melk. Hij had liever het eten wat wij aten. Dus ook al met 3.5 maanden begonnen met bijvoeding. Met 7 maanden at hij bijna volledig in ons schema mee. Met 2x melk per dag.
 
Wil je perse dat je kindje melk drinkt kun je er ook ranja/siroop bij doen, heb ik op cb groeps meeting gehoord van iemand die dat zo deed. Of idd andere soort beker.
 
Mijn mening is dat je met dwang vaak weinig resultaat krijgt. Blijf wel aanbieden dan kunnen ze zelf beslissen of het genomen word.
 
 
Terug
Bovenaan