Baby van bijna 4 maandjes

<p>Hoi mommy’ssss,</p><p>hoe gaat het met jullie? Dit is mijn eerste kindje een jongetje en ben benieuwd wanneer jullie zijn begonnen met hapjes geven? Misschien kunnen we elkaar tips geven.</p><p>liefs</p>
 
Hi mommy! 
Ik ben begonnen met hapjes met 6 maanden, omdat  de darmen dan pas rijp genoeg zijn om eten te verteren. Eerder beginnen is een ouderwetse gedachten naar mijn idee. Tot 1 jaar is melk (bv/kv) de hoofdvoeding van een baby, en heeft verdernog geen andere bouwstoffen nodig voor groei/ontwikkeling. Food under 1 is just for fun! 
Wij geven eten in vaste vorm, ofwel de kleintjes methode.Dus geen papjes of gepureerd eten. Dat betekent dat je eten in vuist grote stukjes aanbied en de baby zelf laat eten en ontdekken. Hiermee ontwikkeld de smaak en motoriek (van de mond) sneller. Kind bepaald zelf hoeveel er gegeten wordt. De methode die hier op lijkt is de Rapley methode. Er zijn kleine verschillen zoals met welk eten je mag beginnen. Erg leuk om je in te verdiepen!  
 
Ik ben begonnen toen m'n zoontje 4 maanden was. Hij keek 't eten al een maand uit m'n mond, dus ik had 't idee dat hij er wel aan toe was. Ik ben begonnen met potjes Olvarit. 
Nu hij al best wat tanden heeft en graag wil bijten, krijgt hij ook plakjes komkommer of een stukje fruit als tussendoortje, naast de gepureerde hapjes. 
 
Onze zoontje is nu 4,5 maand.. met 4 maand zijn we begonnen met groente hapje in de ochtend... moest hij even wennen.. maar toen bleek bloemkool zijn favoriet hihi.. gaf elke soort groente 2 dagen om te wennen en kijken of hij eventueel allergisch is... maar hij nam geen genoegen aan 4 oefenhapjes wilde gelijk meer...
potje en vers wissel ik af... nu wat broccoli ingevroren...
nu krijgt hij in avond groente en in ochtend tussen zijn 2 voedingen wat fruit... banaan vind hij dus helemaal niks ... ?
 
Hoi
Ik ben met 4 maanden begonnen met fruit en groente potjes te geven de eerste maand een half potje per dag een paar hapjes nam ze geen genoegen mee maar vind dat er weinig variatie in zit en vaak veel fruitsoorten door elkaar en dus vrij snel alles zelf gaan maken nu met 7 maand kook ik hard fruit eventjes en vlees word nog gepureerd en dan gaat hier met veel smaak alles naar binnen
 
Hoi!
 
Mijn meisje is nu ruim 4 maanden en begon met naast de fles van 18.00 een geprakt fruithapje aan te bieden..dit ging niet echt van harte..:D Ze speelt meer met de lepel dan dat ze echt geniet van het fruitshapje!
Advies van CB was aan mij zo'n fruithapje, zoals geprakte banaan zo'n 3 dagen achter elkaar aan te bieden en dan pas weer een ander smaakje want dan kunnen ze wennen.
Ook had ze het erover wat pindakaas door een groentehapje of fruithapje( banaan??) te doen tegen pinda allergie...maar ja, dat vind ik toch wel wat snel voor zo'n kleine nog. Jullie? 
 
Terug
Bovenaan