baby van half jaar wil geen fles meer drinken, help!

Mijn dochter van een half jaar wil niet meer uit de fles drinken.  Fruit en groente eet ze wel en de eerste ochtendlfes (pap) gaat ook redelijk, maar daarna is het drama. Ze drinkt echt niet, slaat de fles weg en ze gaat huilen. Het is echt een verschil van dag en nacht want daarvoor was drinken geen probleem. Vandaag een tuitbeker met diksap geprobeerd en dan drinkt ze een heel klein beetje.  Maar melk uit een tuitbeker hoeft ze ook niet.  Ik ben nu zo bang dat ze te weinig vocht en voedingsstoffen binnenkrijgt. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?
 
Misschien kun je eens een andere speen proberen. Met de overstap van zuigelingenmelk naar opvolgmelk zou het wel eens kunnen dat de speen die ze gewend was niet goed meer is. De samenstelling is toch iets anders. Bij nutrilon bijvoorbeeld is de opvolgmelk iets dikker, en klontert sneller.
En haar mondje groeit natuurlijk ook, waardoor de verhouding met de speen anders is. Wij zijn ongeveer tegelijk met de opvolgmelk begonnen met een medium speen. Dat gaat tot nu toe goed.....

Pauline
 
Het zou ook kunnen zijn dat ze zere oortjes heeft. Dan doet zuigen namelijk erg veel pijn. Ik kan alleen niet verklaren waarom ze dan wel de ochtendfles drinkt.

succes ermee.
 
Ik zou maar eens met haar naar de huisarts gaan om naar de oren te laten kijken. Als kinderen last van hun oren hebben doen ze vaak zo, omdat drinken uit een zuigfles dan pijn doet.

Verder: geef meer melk in de vorm van pap van een lepeltje, dan krijgt ze haar zuivel in elk geval binnen.

Ben je verder misschien kortgeleden van melksoort gewisseld en vindt ze de nieuwe misshcien minder lekker?
 
Als toevoeging mocht je nog ongerust zijn over de hoeveelheid vocht die ze binnen krijgt:

*Blijf regelmatig kleine beetjes drinken melk of diksap aanbieden
*Zoek fruit dat veel vocht bevat.
*Slappe pap met wat extra water
 
hoi,
je moet vooral ook even haar plasluiers in de gaten houden, als die goed zijn dan krijgt ze wel genoeg binnen.
ik gebruik een antielek van aventi en haal daar het rubbertje uit zodat het water er gewoon uitloopt, dit werkt goed bij romy, ze drinkt hier goed mee.
succes
groetjes miranda
 
Hoi hoi,

Wat is dit een herkenbaar verhaal!
Mijn oudste dochter had dit dus ook (die is inmiddels ruim 4 jaar).
Die begon ook ineens haar flessen slechter te drinken totdat ze op een gegeven moment nog maar iets van 60-80 cc uit haar fles dronk.
Op het cb raadde ze me aan de flessen in de kast te laten want ze kreeg een afkeer van de fles. Ik ben toen 's morgens pap gaan geven lepelend (en dat heeft ze gekregen totdat ze een jaar of 3 was). Na haar boterham een schaaltje yoghurt. En dan als avondfles weer een bordje pap. Zo kreeg ze voldoende vocht naar binnen. Ook idd fruit dat veel vocht bevat (maar fruit bevat van nature al veel vocht). Hou idd haar plasluiers in de gaten en of ze niet suffer wordt. Mijn dochter is er in ieder geval al 4 jaar mee geworden.
Mijn dochter wilde ook nooit sap uit een tuitbeker drinken. Je wilt niet weten hoeveel sap ik heb geprobeerd om nog maar te zwijgen over de tuitbekers en ineens toen ze een maand of 14/15 was (ongeveer gelijktijdig toen ze ging lopen) ging ze uit een tuitbeker drinken. De tuitbeker die mij erg bevalt is van Nuby met zo'n zachte tuit als ze dan in de tuit bijten of zuigen komt er een opening daar kon mijn dochter goed uit drinken en toen langzaam naar de andere tuitbekers. Mijn jongste drinkt ook uit een nuby tuitbeker maar die is niet zo moeilijk met flessen drinken en ook niet uit tuitbekers.

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan