Baby van slag na behandeling osteopaat

<p>Mijn dochter is momenteel 4 weken oud. Ze heeft veel last van darmkrampen. Hiervoor zijn we naar de osteopaat geweest gister. Sinds we terug zijn is ze helemaal van slag. Ze huilt/krijst veel en wil niet slapen. Inmiddels is ze helemaal oververmoeid. Is dit normaal? Iemand ervaring?</p>

Ja dit is normaal, had de osteopaat er niet voor gewaarschuwd? Ze hebben een gevoel vergelijkbaar met wanneer wij een hele zware workout hebben gehad. Het zou maximaal een dag of 2 moeten duren en dan moet het wel over zijn. Tot die tijd vooral veel knuffelen, wandelen, in de draagzak en rustig aan doen. 

Dit kan er ( helaas) wel bij horen. Mijn zoontje was na de eerste behandeling bij de osteopaat ook heel erg van slag. Dit werd na een dag beter. Hopelijk is dit bij jou ook zo!

Hij heeft aangeven dat ze onrustiger kan zijn een paar dagen, maar dit gaat door merg en been! Na de eerste behandeling had ze dit een avond. Maar nu al 1,5e dag. Hoop dat dit niet aan blijft houden. 

Was het wel een betrouwbare osteopaat? Aangesloten bij de NRO of NVO?

Ik herken het totaal niet. Mijn schoonvader is osteopaat en behandeld onze meiden ook regelmatig als er wat is. Een behandeling is vermoeiend. En als hij veel rond de buik gedaan heeft dan is de eetlust wel eens wat minder. De oudste van 2,5 lag helemaal ontspannen op tafel en zei na de behandeling al zuchtend ‘dank je opa’.
Ook ik heb de nodige behandelingen gehad en voel mij daarna moe. Meestal moet ik enorm nodig naar de wc en voelt het wat gekkig in mijn buik. Jou kindje kan dat natuurlijk niet uitspreken. Maar zou zich echt wat beter moeten voelen na 2/3 dagen.

Maar bovenal hoort het ontspanning te bieden voor je kindje. Kijk het morgen nog even aan. Als jij denkt dat je kindje niet opknapt en de osteopaat is betrouwbaar dan zou ik even opbellen om je bevindingen te bespreken.
Als blijkt dat hij niet betrouwbaar is kun je er voor kiezen om een betrouwbare osteopaat te bellen.
Sterkte. Knuffel je kindje en geef wat geborgenheid. Je kindje begrijpt niet wat er allemaal gebeurt en heeft mama gewoon nodig.

Terug
Bovenaan