Baby vanaf 4 maanden s'nachts veel wakker

Hey dames.

Herkend iemand dit? Mijn dochtertje van inmiddels 5 maanden is vanaf dat ze vier maanden was ineens heel veel wakker s'nachts. Vaak elke twee of anderhalf uur. Ze doet meestal haar ogen niet eens open maar behoorlijk. Soms kan ik haar in bed troosten maat meestal lukt dat echt niet. Ik geef nog bv. Nu heb ik voor mezelf bedacht dat ze alleen tussen tien en elf en tussen drie en vier voeding krijgt om te voorkomen dat ze laat krijgt van te veel voeding. Als ze aan de borst hangt is ze nmlk meteen stil. Als ik haar vijf minuten laat huilen lijkt het alleen maar erger te worden. Ze heeft wel twee ondertandjes gehad in de tussentijd. Of het dat is, of kramp of misschien wel paniek. Ik zou het zo graag weten. De kinderarts heeft er niet veel over te zeggen. Het is dus een maand aan de gang en best vermoeiend moet ik zeggen. Herkend iemand dit?

Borstvoeding kun je normaal niet teveel geven, zeker niet zo jong. Vaak is het zo dat ze vooral dicht bij jou willen zijn, huid op huid, jouw geur, jouw stem, de geluiden als ze op je borst ligt. Dat is veilig en vertrouwd. Misschien helpt het om haar lekker bij je in bed te nemen en te voeden op verzoek (werkt slaapverwekkend voor jou en je kindje) of als het in bed nemen onveilig voelt of gewoon niet fijn, eventueel een co-sleeper? Kan je verzekeren dat het meer nachtrust geeft dan in het eigen bedje. Maar dat is natuurlijk jouw eigen keuze.

Dank je wel voor het meedenken. Ik ben alleen zo bang dat ze dan gewend raakt aan mijn bed ipv haar eigen bedje. En ik vind het ook nogal spannend om haar in mijn bed te laten slapen. Ik ga me wel eens inlezen over de co-sleeper

Hoihoi,
<p style="text-align: center;">Ik herken mijn dochter hier ook in maar dan anders. Vanaf 10 weken sliep ze door. Wat heel fijn is natuurlijk, niks te klagen. Toen ze 4 maanden ongeveer was, werd ze snachts weer wakker en ook huilen/jengelen. Normaal als ze een speen zou krijgen, dan was het klaar maar dat was toen niet. Vanaf toen rijstebloem gaan gebruiken in de voeding en dit hielp een paar dagen erna. Ze sliep weer goed door. Nu is ze 6.5 maand en is ze al weeeeken weer aan het jengelen snachts. Ze huilt dan niet maar jengelt echt. Ze is dan ook niet echt wakker wat we kunnen zien. We laten haar dan jengelen; soms stopt het weer, maar het kan ook echt lang duren. Als ze ineens echt heel hard jengelt of het zit tegen het huilen aan dan gaan we naar haar toe voor haar speen en dan is het weer goed. Dit kan 1 x gebeuren in de nacht, maar net zoals afgelopen nacht ben ik er stuk of 4 a 5 keer uit geweest. Ik weet ook niet of ze droomt, last heeft van haar tanden etc. Ze lijkt daar wel heel erg last van te hebben. Maar dat lijkt ook al maanden. Rode wangen, spuitluiers ineens tussendoor, op bijtringen bijten etc. Dus al iemand voor mij ook de gouden tip heeft. En anders wachten we af hoelang dit gaat duren.</p>

Terug
Bovenaan