Baby vanaf de buitenkant voelen

<p>Hoi dames, k ben nu 21 weken zwanger. </p><p>Ik lig net lekker op de bank en zie opeens mijn buik echt uitploppen. Het zouden mijjn darmen kunnen zijn, ook al heb ik daar geen last van en heb ik dit nog niet eerder gezien, maar kan het ook de baby al zijn? Of is dat wel erg vroeg? </p><p>Ik voel de baby de laatste dagen wel dagelijjks bewegen maar dat blijft tot nu toe echt bij kriebeltjes en nu ineens plopte mijn buik e cht haha</p>

Ik voelde haar voor het eerst bij 16 weken aan de buitenkant. Daarna paar weken niet meer. Eigenlijk vanaf week 19 ong. Dat ik haar regelmatiger ging voelen en ook duidelijker aan de buitenkant. 

Ok, het kan dus wel ! Ik voel al wel een aantal bewegen aan de binnenkant, maar dat is niet dagelijks en het is meer het gevoel van een vlindertje met af en toe een bouwvakker ertussen door hahaha. 
Ik was zo verbaasd dat ik net mijn buik ineens omhoog zag ploppen! Legde mijjn hand op mijn buik maar toen hield het op natuurlijk...

Ik heb haar bijna niet gevoeld van binnen in het begin. Bij mij was het juist veel duidelijker aan de buitenkant te voelen. Vreemd maar waar. Het kan zeker hoor! Ben zelf nu 32+ weken en je gaat het herkennen waardoor je gewoon zeker weet dat het moment dat je nog twijfelde het echt wel je kleintje was. En ja dat weg duiken bij voelen is in het begin heel jammer haha. Nu komt ze bij mij juist daar heen waar ik mijn hand leg. Maar 9 vd 10 keer als mijn vriend gaat voelen houdt mevrouw op. 

Haha grappig! Ik voel regelmatig vanbinnen bewegingen en dat vertel ik dan aan mijn partner om hem erbij te betrekken, ook al voel ik al 10 min beweging zo gauw hij het weet gaat hij tegen mn buik praten ( heel schattig) en dan is t stil! 
Bij iedereen is het ook zo anders he, aangezien jij aan de binnenkant juist heel weinig voelde. 

Mijn verloskundige  vertelde alles wat je nu voelt tussen je navel en schaambeen  is de baby  je darmen liggen  daarvoor al te ver weg.
Ik voel de kleine vanaf week 17 zelf en mijn vriend vanaf week 19 en je ziet  het ook vanaf week 19 aan mn buik. Voelt totaal anders als je darmen.  Tis afentoe een naar gevoel  maar zeker een fijn gevoel  dat het kleintje lekker rond schopt  ?

@nicolleB dan weet ik wel zeker dat het de baby geweest is! Voelde ook niet als mn darmen hoor, maar in het begin is dat altijd zo'n twijfel gevalletje waardoor je denkt Zal dit het dan ook zijn? Ik wist niet dat je darmen nu te ver weg zouden liggen. Dat is een leuk weetje :) 

Bij mij begon het ook vroeg, al bij 15wkn kon ik haar van binnen voelen maar niet van buiten. Rond de 20wkn kon ik het echt zien.
Nu 36+6 en ze duwt echt tegen me ribben aan XD. Niet zo prettig. Zie der volgens mij gewoon rekken en strekken. 

Terug
Bovenaan