Baby vasthouden

<p style="text-align: left;">Hoe doen jullie dat met je pasgeboren baby. Laten jullie je ouders opa en oma je kleintje vasthouden? Nu in deze tijd?</p>

Mijn dochter is al 15 maanden maar ik liet destijds mijn (schoon)ouders haar ook niet vasthouden de eerste weken. Vond het zoveel onrust geven voor zo'n kleintje, die moet veilig bij pappa en mamma zitten en niet bij wildvreemden (voor de baby dan). 

De eerste dagen niemand behalve papa en mama! Na de bevalling is veiligheid en rust het fijnst voor zo’n kleine baby. Maar ik moet je zeggen, vooral de schoonmoeder had daar de grootste moeite mee!
Los van deze tijd ook al trouwens, bij alle drie de kinderen zo gedaan.

Alleen wij houden de baby (8 maanden) vast, voornamelijk om de opa's en oma's te beschermen.. 
Maar als iedereen goed zijn handen wast, zou ik het met een pasgeboren baby denk ik wel laten vast houden, dat is namelijk zo'n bijzondere en unieke gebeurtenis. 
Het is aan jullie wat voor risico je aan wilt gaan :) 

Wij kozen er (in september) bewust voor onze baby niet door iedereen vast te laten houden. De eerste week dus alleen papa en mama. Na een week de oma's en pas na een aantal maanden opa's en de twee tantes. En verder eigenlijk nog steeds verder niemand omdat ik het graag rustig houdt voor hem.

Ja mijn dochter van 3 en wij zelf kwamen voor de geboorte ook regelmatig bij elkaar over de vloer bij mijn ouders. Maar het is meer het gevoel dat mijn jonste nu 1 weekje oud is. En Nog zo kwetsbaar. En veel mensen het niet aanraden. Ik snap dat ik hem niet door iedereen laat vast houden..dat zou ik ook niet doen..maar mijn ouders?
Lastig in deze tijd...

Terug
Bovenaan